וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Dell Vostro 1320: עסקי ומפוספס

עידן דקל

4.7.2010 / 13:07

המחשב הנייד העסקי של דל לא רק נטול סקס-אפיל, אלא גם מציג מפרט מיושן. אפשר למצוא טוב יותר במחיר הזה

זמן רב לא ראיתי מחשב כה נטול סקס-אפיל, גם כשמדובר במחשבים ניידים המיועדים לשוק העסקי. Dell Vostro 1320 הנו מרובע, זוויתי ומשעמם - דבר שכבר מזמן לא מאפיין גם ניידים עסקיים.

את אחורי המסך מצפה ציפוי שחור ומבריק, מהסוג שבטח מושך אליו טביעות אצבעות גם של אנשים שמעולם לא נגעו בו. הבטרייה בת 9 התאים שלו מוסיפה בליטה לא אטרקטיבית לאחוריו, כמו גם כמה מאות גרמים למשקל שלו, שמסתכם בכ-2.5 ק”ג לא קלים.

כשמרימים את המסך מתגלה משטח עבודה כמעט ספרטני. הכל באותו מרקם שחור מחוספס - גוף המחשב, משטח המגע והמקלדת. נוריות החיווי שבראש המקלדת מוסיפות קצת צבע כחול. חוץ מהם תמצאו גם לחצני מגע לשליטה על פונקציות מולטימדיה בסיסיות, קורא טביעות אצבע וזהו.

בצד שמאל בקדמת המחשב מתחבא לו רמקול יחיד וצורמני, שהצליח להעלות בי זיכרונות שהודחקו מימי ה-PC Speaker החביבים מילדותי. טוב, אני לא עושה פה צדק עם הרמקול, כי הוא עושה עבודה לא רעה בהתמודדות עם מוזיקה, סרטים ודיבורים, כל עוד אתם נמצאים בחדר קטן ושקט. מסך המחשב הוא בגודל 13.3 וברזולוציית 1280X800 (חבל שלא גבוהה יותר). למסך ציפוי נוגד השתקפות, המאפשר עבודה קלה גם בתנאים בהם אין חושך מוחלט.

הרכיבים המסתתרים מתחת למקלדת כוללים מעבד Intel Core 2 Duo P8600 במהירות 2.4 GHz וכרטיס מסך GeForce 9300M GS מהסדרה הקודמת של Nvidia – חומרה שכבר לא מותירה רושם היום. כרטיס המסך ידע להתמודד יפה מאוד עם וידאו, גם כזה ב-HD, אבל אינו מיועד להרצת משחקים חדישים. אמצעי הזיכרון דווקא לא רעים, וכוללים 3 ג'יגה של זכרון פנימי ודיסק (IDE, לא SATA) בנפח 250 ג’יגה.

גלה את הגלילה

בשני צדדיו של המחשב תמצאו צורב DVD, ארבע כניסות USB, כניסת FireWire וקורא כרטיסים. מאחורי המחשב מוחבאות יציאות LAN ו-VGA. על יציאת וידאו דיגיטלית אין מה לדבר.

המערכת זיהתה את משטח המגע כעכבר, ולכן לא נתנה לי אופציה לשנות את מאפייניו. אולי זה נשמע כהתקטננות לשמה, אבל בלי הגדרת המאפיינים לא ניתן להגדיר איזורי גלילה, ובלי גלילה מאוד לא נוח להשתמש במחשב. כמה לא נוח? דמיינו גלישה באינטרנט בלי שימוש באופציית הגלילה, או מעבר על מסמך Word בלעדיה.

ספק הכוח שמצורף לווסטרו 1350 הוא קטן, דק וקל - בדיוק מה שמחשב נייד צריך. כמה חבל שהוא נותן רק 45W של הספק במקום ה-65 אותם דורש המחשב. למעט אזהרה מפחידה בכל פעם שהמחשב עלה, זה לא גרם לבעיות בעבודה השוטפת. בתנאי שימוש סבירים הוא לא זולל חשמל, וסוללת תשעה התאים תספק לא פחות משבע שעות עבודה.

קצת מספרים:

ה-Windows Experience Index של המחשב, שמחושב לכל רכיב באופן נפרד, ונקבע ע”י התוצאה הנמוכה ביותר, הוא 4.3, ציון שתקבל בשל כרטיס המסך החלש. שאר הרכיבים קיבלו ציון של 5.9.

חבילת PCMark Vantage, הבודקת ביצועים כלליים של מערכת מחשב, נתנה לו ציון סופי של 3817 – ממוצע ולא רע. אני מודה שציפיתי לפחות מזה, אבל במחיר ש-Dell מבקשת עבור המחשב, אפשר לקנות מחשב עם ציון טוב יותר.

קשה להמליץ באמת על הווסטרו 1320. במחיר נמוך משמעותית מה-4,900 ש”ח בהם הוא נמכר תוכלו למצוא לא מעט מחשבים קלים, יפים וחזקים יותר, עם פיצ’רים שתואמים לעשור בו אנחנו נמצאים.

  • עוד באותו נושא:
  • דל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully