וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיד ורוד למדיה החברתית

5.7.2010 / 15:55

המדיה החברתית תהפוך ליותר ויותר מועילה בעשורים הבאים. כך מאמינים 895 אנשי טכנולוגיה שהשתתפו במשאל בנושא

היתרונות שבשירותי המדיה החברתית באינטרנט יעלו על החסרונות שבהם בעשורים הבאים. במחקר שהוציא ה- Pew Research Center מצוטטים מומחים הטוענים שכלי הרשת הללו מאפשרים לנהל קשרים חברתיים בחיכוך נמוך - דבר היכול לשנות את חייהם של בני האדם. האינטרנט מנמיך או מבטל מגבלות קיימות של עלות, מרחק גיאוגרפי וזמן ותומך בצורת תקשורת פשוטה המקרבת בין אנשים.

במחקר שקיים המרכז נשאלו 895 אנשי טכנולוגיה ומבקריה על תחושתם לגבי עתיד התחום. רובם שיבחו את המדיה החברתית ואמרו שאין להמעיט ביכולותיה של הרשת לאפשר לאנשים לקיים ולתחזק קשרים חברתיים בעזרתה. 85% מהם הסכימו עם האימרה "כאשר אסתכל על התמונה הגדולה בשנת 2020 – אראה שהאינטרנט היה כוח חיובי בעיקרו על עולמי החברתי, והוא אף ימשיך להיות כזה בעתיד". רק 14$ הסכימו עם אימרה הפוכה.

למרות האהדה הרבה שהפגינו המומחים למדיה החברתית, הם גם ידעו להצביע על בעיות בתחום: בזבוז זמן רב ברשת במקום פגישות פנים אל פנים, עידוד מערכות יחסים שטחיות וחשיפת מידע אישי. היו גם אלו שסברו שהתלות ברשת תפתח תסמינים פסיכולוגיים ורפואיים חדשים שיגרמו עקב דכאון הנובע מחוסר במערכות יחסים משמעותיות וסדר חברתי חדש.

רבים מהמומחים ציינו שלמרות שהטכנולוגיה מתקדמת במהירות – הקצב של המין האנושי הוא איטי יותר. הם העריכו שבעתיד נראה חידושים כגון שימוש בתצוגת הולוגרמות, זיהוי ביומטרי, אחסון מידע בענן מחשוב שיהיה בטוח במיוחד וכלי ווב סמנטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully