וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולבר בזמן אמת

6.7.2010 / 14:13

בועידת "140 תוים" שנערכת מטעמו של היזם ג'ף פולבר דנו המשתתפים בדרך בה נכון להתנהל בעולם של Real Time Web

איך מתנהגים ומתנהלים בתקופה בה נדמה שה-Real Time Web - הטרנד של עדכונים מיידיים, לא רק שולט ברשת, אלא גם שולח את מאפייני האינסטנט שלו לעולם הרחב שמחוצה לה? נדמה שזוהי הסוגיה המרכזית בה עוסקים הדוברים בועידת "140 תוים" שנערכת בשעות אלה במכללת אפקה בתל-אביב, מטעמו של יזם ההיי-טק ג'ף פולבר. כבר שנים שפולבר מקפיד להגיע לישראל לעתים תכופות ולארגן אירועים שונים - מארוחות בוקר לברנז'ת הטכנולוגיה ועד לכנסים מסוג זה, שהקודם בהם נערך רק לפני שישה חודשים.

"הייתה חצי שנה מעניינת ואני שמח לחזור לתל-אביב", אמר פולבר בדברי הפתיחה שלו לאירוע, וחלק עם הקהל את תחושתו שהשימוש המאסיבי ב-Real Time Web מעצב את הזכרון העתידי שהאנשים ישאירו בעולם גם כאשר הם עצמם כבר לא יהיו בו. "טוויטר ופייסבוק הם קפסולת הזמן שלנו", אמר, וקבע שבזכות שירותים אלו לכל אחד בעולם יש את הסיכוי להיזכר.

הפאנל הראשון בועידה עסק בצד העסקי יותר של המדיה החברתית - השקעות בחברות ישראליות העוסקות בתחום. המשקיעים אדם פישר (מ-Bessemer Venture Partners), דני כהן (ג'מיני ישראל) ויעקב נר-דוד (ג'רוזלם קפיטל) דנו בסיכויי ההיי-טק הישראלי להביא את להיט ה-Real Time הבא, יחד עם מנכ"ל חברת answers.com המצליחה בוב רוזנשטיין.

"היכולת להתחבר לזרם הזמן-אמת היא חשובה. ישראל היא מקום נהדר לפתוח בו סטארט-אפ ולקיים בו מחקר ופיתוח", אמר רוזנשטיין. דני כהן ציין כי ישראל אינה נשרכת אחרי שאר העולם בשימוש במדיה החברתית, ואף מקדימה חלק גדול ממנו. "מסופקני אם ברחובות סולט לייק סיטי רואים קמפיינים של חברות הקוראות "בואו תהיו חברים שלנו בפייסבוק", כפי שרואים בישראל. דני כהן, לעומת זאת, צינן את ההתלהבות באומרו כי להערכתו לא תהיה פייסבוק ישראלית או גוגל ישראלית. "אנחנו מדינה קטנה, וזה קשה. לא הוכחנו את יכולותינו להגיע לרמה הזאת. גם החברות הכי טובות שלנו, דוגמת צ'קפונט וקונברס לא הגיעו ל'טופ 5' של חברות הטכנולוגיה".

מתי כבר מותר לצחוק על המשט הטורקי?

לאחר מכן התקיימו שורה של פאנלים והרצאות קצרות שעסקו בעיקר בצורת השימוש ברשת זמן האמת. היזם יוסי טאגורי סיפר על הסטארט-אפ שלו "פיד מי", אפליקציית המלצות אוכל לאייפון בה מעלים הגולשים חוות דעת ותמונות של מנות שהם אוכלים במסעדות. טאגורי, יחד עם שאר דוברי הפאנל (כפיר בלוך, ליאת ורדי-בר ויעל בארי) הסכים כי ענף המסעדנות השראלי לא מעורב מספיק בתחום המדיה החברתית ולא מנצל אותו כפי שהיה אפשר.

סגן עליזה לנדס מיחידת דובר צה"ל סיפרה על הצורה בה השתמש הצבא הישראלי בטוויטר כחלק ממאמצי הסיוע לקורבנות האסון בטהיטי לפני מספר חודשים ועל סימני השאלה העולים לגוף רשמי המשתמש בכלי החופשי והזורם הזה. סימני שאלה דומים הועלו גם על ידי נציגות האוניברסיטה העברית, שסיפרו על ההתלבטות שהתקיימה במוסד בנוגע לשפת הכתיבה הנבחרת בטוויט, סגנון הכתיבה הנבחר וסוג הפעילות הנכונה לאוניברסיטה לבצע במדיום. צוות הקומיקאים בנג'י לוביט וצ'רלי וורדי דיברו על שימוש בהומור בטוויטר ותהו איך אפשר לתת לנושא כאוב את הזמן הדרוש לפני שמתחילים לייצר ממנו בדיחות, בתקופה בה הכל real time וכל המתנה הופכת את ההתייחסות לישנה. השניים סיפרו על הרגשות המעורבים בהם התקבלו בדיחות על המשט הטורקי ועל הקושי לנצור לשון כאשר ברור כי החומרים הקשים יעובדו להומור במהרה, איתם או בלעדיהם.

ותודה לגולש חד העין

את חלקו הראשון של הפאנל חתם איש חדשות 10 גיא זוהר, שסיפר על האפשרויות שמקנה המדיה החברתית לתוכנית חדשות טלויזיונית, וכן על הקשיים שהיא מביאה איתה. כך, למשל, השתמש צוות התוכנית "היום שהיה" בדף הפייסבוק שלה כדי לנסות ולקבל אימות על קטעים תיעודיים לכאורה מהרשת, שהתבררו כמבוימים. זוהר שיעשע את הקהל כאשר הציג קטע מהתוכנית בו הוא מדבר אל מסך טלויזיה עליו מופיע מגיש של תוכנית אחרת בערוץ (קטע שהיה למעשה מוקלט מראש), כאשר במקביל ניתן היה לראות את אותו כתב עובר מאחוריו בחדר החדשות - עובדה אותה גילה ופרסם גולש חד עין.

ועידת 140 תוים תימשך במכללת אפקה עד אחר הצהריים, ואחריה מתוכננת מסיבת קוקטייל למשתתפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully