וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסים אוף ליין

7.7.2010 / 13:43

שנה וחצי לאחר שהושק שירות הוויי-פיי בטיסות, רק 10% מהנוסעים משתמשים בו. הסיבה: עלות גבוהה מדי

מאז שהאינטרנט האלחוטי הפך לשכיח כל-כך, נהוג היה לומר שהמקום היחיד, פחות או יותר, בו אפשר להיות בטוח שאי אפשר להתחבר לאינטרנט זה השמיים. לא עבר זמן רב – וגם האימרה הזאת הפכה ללא רלוונטית. לפני כשנה וחצי הגיע הוויי-פיי גם למטוסים, וכעת יכולים נוסעים בכמעט 1,000 מטוסים מסחריים להתחבר לאינטרנט גם כאשר הם בין העננים. תמורת תשלום, כמובן.

כעת מסתבר שלפחות נכון לעכשיו – השירות אינו תופס. ה-USA Today מספר שפחות מ-10% מהנוסעים בוחרים להשתמש בשירות הוויי-פיי האווירי. יתכן שאפילו הערכה זו היא נתון מנופח משהו, מכיוון שהיא כוללת משתמשים רבים שקיבלו קופון חינמי חד פעמי או תקופת היכרות מוזלת – שלאחריה לא בהכרח שבו להשתמש בשירות. וויי-פיי אווירי עולה כ-5 דולר לשעה וחצי, 10 דולר לשלוש שעות ו-13 דולר ליותר מכך. ההערכות הן כי מחיר השירות הוא חסם הכניסה המרכזי אליו. "אני מאמין שמודל עסקי מוצלח יותר יהיה להפחית את המחיר במידת האפשר, מה שיגביר את כמות השימוש", אמר ל-USA Today מייקל פלני, יועץ טכנולוגי לחברות תעופה. "זה לא שווה את המחיר. כל דבר שהוא יותר מחינם יהיה יותר מדי", אמר לעיתון קל לקסה, איש עסקים מטקסס שטס מדי שבוע.

גם כיוונון השירות בעיקר לקהילה העסקית, פלח שוק שצפוי למצוא תועלת בקישוריות לרשת גם בזמן טיסה, יתקשה להציג נתונים מספקים – מתברר שרק שליש מהחברות מזכות את עובדיהן על תשלום עבור וויי-פיי אווירי. תעשיית התעופה, מצידה, עדיין מכחישה את הכישלון. "אחוז השימוש עולה במהרה יחסית לשירותים טכנולוגיים", אומר מנכ"ל חברת Aircell, המספקת את השירות. עד סוף 2010 יוצא הוויי-פיי האווירי בכ-2,000 מטוסים אמריקאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully