וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטרה בלי ציוץ

גיא גרימלנד

8.7.2010 / 8:31

עיתונאית ב-CNN חלקה בטוויטר את צערה על מותו של חוסין פדאללה. ברשת החדשות לא אהבו את זה ופיטרו אותה

זה לא נעים לאבד את מקום העבודה שלך בגלל משפט באורך 140 תווים, אבל זה מה שקרה השבוע לעיתונאית רשת החדשות האמריקאית cnn אוקטביה נאצר, ששימשה כעורכת לענייני המזרח התיכון, עד שפוטרה אמש. נאצר פרסמה בטוויטר לפני מספר ימים ציוץ קצר בעקבות פטירתו שלו מנהיג הרוחני המנוח של החיזבאללה מוחמד חוסין פדאללה, בו היא מציינת כי היא רוחשת לו כבוד. העיתון ניו-יורק טיימס שמדווח על הפרשה, מציין כי פאריסה קוסרבי, סגנית נשיאה בכירה בדסק החדשות הבינלאומיות ב-cnn כתבה במזכר פנימי כי שוחחה עם נאצר ביום רביעי האחרון והודיעה לה כי עליה לעזוב את תפקידה.

בניו-יורק טיימס מציינים כי נאצר היא עיתונאית ותיקה עם ניסיון של 20 שנים ברשת CNN. נאצר כתבה בעקבות פטירתו של מנהיג חיזבאללה כי "צר לי לשמוע על פטירתו של סאיד מוחמד חוסין פדאללה, אחד מענקי חיזבאללה שאני מעריכה מאוד". בשלב מאוחר יותר היא מחקה את הציוץ ואז פרסמה בבלוג של CNN את ההסבר שלה לציוץ המדובר: "התגובות לציוץ שלי היו מיידיות ומדהימות וסיפקו לקח טוב מדוע 140 תווים הם לא הדרך הנכונה לתגובה על נושאים רגישים ומעוררי מחלוקת, במיוחד כאלה הנוגעים למזרח התיכון".

"אין זה סוד שפדאללה שנא את הממשל האמריקאי והישראלי ובאופן תדיר שיבח התקפות טרור שהרגו אזרחים ישראלים. בשנת 2008 אמר כי מספר היהודים שנרצחו בשואה נופח", ציינה נאצר בבלוג, והוסיפה כי השתמשה במילים "מכבדת" ו"עצובה" בציוץ המדובר מאחר ובתור אישה מזרח תיכונית פדאללה נקט בעמדה חלוצית ומעוררת מחלוקת כנגד אנשי דת שיעים בנוגע לזכויות נשים. "זה לא אומר שאני מכבדת אותו על דברים אחרים שעשה או אמר. רחוק מכך". אלא שזה כאמור לא עזר לה - ונאצר פוטרה.

לא הראשונה שנופלת לאחרונה

בינתיים המקרה מעורר לא מעט רעש בבלוגספירה ובמדיה החברתית. גולשים מוסלמים כועסים בטוויטר על רשת CNN והטיפול שלה בפרשה, בעוד גולשים אחרים, ישראלים ואמריקאים, הביעו קורת רוח מההחלטה החדה שנקטה הרשת.

המקרה הנוכחי שוב מספק תזכורת טובה איך גם עיתונאים ותיקים לא שמים לב כי בעידן הנוכחי כמעט כל ציטוט או אמירה עשויים לעורר זעם ועניין מצד אוכלוסיות שונות. העיתונאית הוותיקה של הבית הלבן הלן תומס החליטה לעזוב את תפקידה לאחר שעוררה גל של ביקורת וזעם בעקבות אמירה שלה במהלך אירוע שקיים הנשיא אובמה לרגל אירועי חודש המורשת היהודית כי על היהודים "לעוף לכל הרוחות מפלסטין", ו"לחזור לגרמניה ולפולין. תומס אמרה את הדברים בקטע וידאו באתר חדשות זניח אבל כוח הויראליות הובילו לכך שאין כמעט כלי תקשורת בארה"ב לא עסק בפרשה.

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully