וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוטיוב לכל פלטפורמה

8.7.2010 / 15:50

שירות הוידאו השיק גרסאות חדשות המותאמות במיוחד למסכי טלויזיה בתקן HDלמכשירי סלולרי התומכים בתקן HTML5

יוטיוב עושה מאמצים להתאים את שירות הוידאו שלה למגוון פלטפורמות שונות. ביומיים האחרונים הודיעה גוגל על גרסאות יוטיוב חדשות המותאמות במיוחד למסכי טלויזיה ולמכשירי סלולרי. אמש השיקה יוטיוב את Leanback ("הישען אחורה") – ממשק צפיה בו משודרים קטעי וידאו מיוטיוב ברצף, זאת על גבי מסך מלא, ועם מעט מאוד שימוש נדרש במקלדת ובעכבר. אין רקע, מסגרת או לוגו – קטעי הוידאו מתנגנים אוטומטית והשליטה עליהם מסתכמת בקפיצה לקטע הוידאו הבא או התחלה מחדש של קטע הוידאו הנוכחי. המשתמש אף יכול לבחור מבין שורה של תכנים הזמינים בזרם הקיים ולעבור בין ערוצים, אך באופן כללי, Leanback בוחר בעצמו את קטעי הוידאו המשודרים.

מדובר בניסיון של יוטיוב למשוך קהל של "בטטות כורסה" הנוהג לשבת בפאסיביות שעות מול הטלויזיה ואינו מעוניין לעסוק רבות בבחירת תכנים לצפייה. ב-Leanback מריץ המשתמש מילת חיפוש או בוחר ערוץ מוגדר – וקטעי הוידאו זורמים עוד ועוד. זוהי שיטת צפייה המתאימה לשימוש בטלויזיות ולא במחשבים – יעד אליו גוגל מכוונת לאחרונה, עם ההכרזה על "גוגל TV". לכן גם הותאם השירות החדש לצפייה ברזולציית HDTV.

עוד הודיעה יוטיוב על אתר סלולרי חדש - m.youtube.com, המותאם לדפדפני סלולרי התומכים בתקן HTML5, דוגמת מכשירי האנדרואיד והאייפון. האתר מציע איכות וידאו גבוהה יותר מזו הקיימת באפליקציות יוטיוב סלולריות קיימות וזמן טעינה מהיר יותר. הוא אף מותאם לטכנולוגיית מסכי המגע, ששכיחותה בסמארטפונים הולכת ועולה. באתר קיימות אפשרויות שלא היו קיימות לפני כן עבור הסלולר, ביניהן תיוג קטעי וידאו ויצירת פלייליסטים של קטעים. למרות שמדובר באתר סלולרי ולא באפליקציה ייעודית – בגוגל מצהירים כי השירות החדש טוב משמעותית מהאפליקציות הקיימות ושהוא אף ילך וישתפר.

בשנה האחרונה עלתה כמות הצפיות ביוטיוב דרך מכשירים סלולריים ב-160%, ובכל יום נצפים בשירות 100 מיליון קטעים דרך הסלולר.

  • עוד באותו נושא:
  • יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully