וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העכבר של דנידין

11.7.2010 / 11:06

מי צריך את כל העכברים החדשים והמעוצבים כשאפשר להשתמש בעכבר הבלתי נראה של אוניברסיטת MIT?

עכברים חדשים נכנסים לשוק כל הזמן, מציעים בכל פעם עיצוב אחר או פטנט אחר (ראו, למשל, את העכבר הסיני המככב ב"גאדג'ט היום" שלנו היום). אבל עם ה"עכבר" הזה יהיה קשה להתחרות. חוקרים באוניברסיטת MIT מצאו דרך לבצע את פקודות העכבר מבלי להשתמש בדבר עצמו.

המגזין Wired מדווח שפרויקט Mouseless ("נטול עכבר") משתמש בקרן לייזר אינפרא-אדום ובמצלמה כדי לעקוב אחר תנועות הידיים של המשתמש ולתרגם אותן לפקודות שמבצע המכשיר. כאשר המשתמש מאגרף את ידו ומזיז אותה על השולחן – קרן הלייזר מאירה את היד, המצלמה עוקבת אחריה ומעבירה את תנועתה למחשב, שמציג את תזוזת הסמן על המסך. כך נוצר, למעשה, עכבר בלתי נראה.

פרנב מיסטי, מנהל הפרויקט ב-MIT אומר שבניית אבטיפוס של העכבר השקוף עולה כ-20 דולר. עם זאת, קצת קשה לדמיין את ה-Mouseless מחליף את העכבר האמיתי – לא בטוח שהטכניקה החדשה בהכרח נוחה יותר מהישנה, וממילא הממשקים הולכים יותר ויותר לכיוון של ממשקי מגע, שאינם דורשים את צורת התפקוד שמציע העכבר. "זהו צעד ביניים לכיוון אליו אנו צועדים", אמר דניאל וויגדור, ארכיטקט חווית משתמש במיקרוסופט, על הפרויקט. "מדובר בניסיון לראות איך אנחנו יכולים להשתמש בטכנולוגיה חדשה כדי לשלוט בטכנולוגיה ישנה".

  • עוד באותו נושא:
  • עכבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully