וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל תפצה רוכשי אייפון 4, לא מודה בכשלון

16.7.2010 / 20:35

אפל מסרה את גרסתה לפרשת הקליטה של אייפון 4. "אנחנו לא מושלמים", הודה סטיב ג'ובס, והתחייב לחלק נרתיקים בחינם לרוכשי המכשיר

עזבו אתכם מהאנטנה. אפל קיימה היום מסיבת עיתונאים על מנת למסור את הגרסה שלה לבעיות של אייפון 4. באירוע, הציגה החברה את המידע שיש לה אודות מה שהוצג כ"אנטנהגייט" – טענה כי כשמחזיקים את המכשיר בצורה מסויימת, הקליטה שלו יורדת בצורה משמעותית. בשונה ממסיבות עיתונאים אחרות, על מסיבת העיתונאים הזו הודיעה אפל רק יום וחצי מראש. כתוצאה מכך, עיתונאים מעטים הגיעו למשרדי החברה בקופרטינו. כמו כן, בחברה בחרו להתחיל את האירוע עם “שיר האנטנה של אייפון 4" – סרטון יוטיוב שהפך לפופולרי מאוד בימים האחרונים.


"אנחנו לא מושלמים, טלפונים אינם מושלמים. אתם יודעים את זה, אנחנו יודעים את זה", אמר בתחילת האירוע מנכ"ל החברה, סטיב ג'בס, והוסיף כי "אבל אנחנו רוצים לגרום לכל הלקוחות שלנו להיות שמחים. אם אתם לא יודעים את זה, אתם לא מכירים את אפל. כעת נדבר על הדרך בה נעשה זאת".

החברה תחלק בחינם לכל מי שקנה את אייפון 4 כיסוי, שפותר את בעיית הקליטה בכך שמונע מגע בין היד לבין שתי האנטנות, ותזכה כל מי שכבר רכש אחד. מעבר לכך, אנשים יוכלו להחזיר את האייפון שלהם לאפל ולקבל זיכוי מלא, בתנאי והמכשיר אינו פגום. כמו כן, ג'ובס מציע לשמח את הלקוחות באמצעות עדכון קושחה iOS 4.0.1, שהושק אתמול, אשר אמור לתקן את האלגוריתם שמחשב את איכות הקליטה.

נלחמים באמצעות נתונים

ג'ובס הציג במהלך האירוע נתונים שתומכים בטענה אותה העלתה אפל כבר כשהבעיה התגלתה – זו לא תופעה שייחודית לאייפון, וכמעט לכל מכשיר יש נקודה שאם מחזיקים אותו בה, הקליטה יורדת. כך, הציג מנכ"ל אפל על הבמה הדגמה עם Blackberry Bold 9700 , HTC Droid Eris ו-Samsung Omnia II – בכולם ירדה הקליטה כשהטלפון הוחזק בצורה סבירה. לדבריו, הנושא הפך לבולט כל כך באייפון 4 כיוון שהחברה הראתה היכן לא לגעת במכשיר בצורה מאוד ברורה, באמצעות החריץ שמפריד בין שתי האנטנות, ואתרי אינטרנט מסויימים הפיצו את הבשורה.

מנכ"ל אפל גרס כי החברה השקיעה 100 מיליוני דולרים במעבדת האנטנות שלה בחמש השנים האחרונות, וגייסה 18 חוקרים עם תארי PhD. באפל ידעו, לדבריו, שהקליטה תרד אם תחזיקו את המכשיר בצורה המדוברת, אך לא מדובר במשהו יוצא מהכלל. "זה אתגר עבור כל התעשיה, ואנו מקווים לתרום לזה בשנים הקרובות", אמר.

כמו כן, ג'ובס אמר כי רק 0.55 אחוזים מרוכשי האייפונים יצרו קשר עם אפל בנוגע לבעיות קליטה. ואם את אייפון 3GS החזירו לרשת הסלולר AT&T שישה אחוזים מרוכשיו (החברה מאפשרת להחזיר מכשיר תוך חודש מרכישתו), את אייפון 4 החזירו רק 1.7 אחוזים. כמו כן, על פי הנתונים ש-AT&T סיפקה לאפל, באייפון 4 יש פחות מניתוק אחד יותר מאייפון 3GS לכל 100 שיחות. לג'ובס יש תיאוריה לגבי המספר הזה – הוא חושב שבאייפון 4 יש יותר ניתוקים כיוון ש-80 אחוז מהאנשים לא רוכשים עבורו נרתיק, זאת כשבמקרה של 3GS היו כבר המון נרתיקים תואמים בשוק כשהטלפון הושק.

לדבריו, הנתונים האלה לא פרופורציונליים לרעש שקיים סביב הנושא ברשת. ג'ובס טוען כי הוא עצמו קיבל יותר מ-5000 מיילים מלקוחות שלא מבינים על מה המהומה, כי האייפון 4 שלהם עובד בסדר גמור.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully