וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל קונה תשובה לכל שאלה

TheMarker IT

18.7.2010 / 16:32

החברה רכשה את חברת Metaweb, לה מסד נתונים המציג תשובות לשאלות במנועי חיפוש ומידע ממקורות תוכן ספציפיים

גוגל הודיעה בסוף השבוע כי תרכוש את חברת Metaweb המתחזקת מסד נתונים אותו היא מציעה למפעילי אתרים המעוניינים לצבור מידע באשר לנושאים שונים באתריהם. היקף העסקה לא נמסר.

כמקובל ברכישותיה של גוגל, Metaweb הודיעה כי היא מתכננת לתמוך בלקוחות הקיימים אך לא תיקח על עצמה לקוחות חדשים עד להשלמת המיזוג. יהיה מעניין לראות האם יריבתה של גוגל, מיקרוסופט, תמשיך לעשות שימוש בשירותיה של Metaweb. על פי אתר Metaweb, מנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט נעזר בחברה בכדי לספק Instant Answers בתוצאות החיפוש ובחיפוש ויזואלי. תכונת ה-Instant Answers של Metaweb מציגה תשובות לשאלות בראש עמוד תוצאות החיפוש בבינג, לפני פירוט התוצאות. מיקרוסופט לא התייחסה למערכת היחסים שלה עם Metaweb וכוונותיה לאור הרכישה.

בגוגל ציינו כי בחברה מאמינים ש-Metaweb תסייע לה להציע תשובות טובות יותר לשאלות מסובכות שאנשים מעמידים בפני מנועי חיפוש. "גוגל יכולה להציע תשובות לשאלות עובדתיות כמו "יום ההולדת של ברק אובמה" משום שהיא מבינה עובדות לגבי אנשים ואירועים אמיתיים", כתב ג'ק מנזל, מנהל פיתוח מוצר בגוגל, בפוסט בבלוג של גוגל לגבי הרכישה. אבל על קושיות כמו "קולג'ים בחוף המערבי של ארה"ב עם שכר לימוד נמוך מ-30,000 דולר" קשה יותר לענות במדויק, הסביר. "אלו שאלות קשות, ורכשנו את Metaweb כי אנחנו מאמינים שבעבודה משותפת נוכל לספק תשובות טובות", ציין.

מוצרי Metaweb הקיימים כוללים תיבות מידע בכל נושא הניתנות להטמעה, אותן מוסיפים הלקוחות לאתריהם או לפוסטים בבלוג. הכלי מאפשר למפעילי אתרים לחפש מידע במקורות תוכן מסוימים, כמו טוויטר והולו, ופיד מידע בהתאמה אישית. Metaweb מארחת גם מסד נתונים פתוח הנקרא Freebase המכיל מידע על 12 מליון אנשים, מקומות ודברים. כל אחד יכול לתרום למסד הנתונים וכל אחד יכול לקבל רישיון לשימוש במידע שבו באתר אחר. גוגל אמרה כי היא מתכננת להמשיך ולתחזק את Freebase כמסד נתונים פתוח, חופשי וחינמי ומצפה לקדם את פיתוחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully