וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו לא יכולים לסבול את העובדה שלקוחות שבויים בידי החברות"

בהתייחסו לרפורמות בשוק התקשורת, תקף השר משה כחלון את חברות הסלולר. אילן בן דב, מצידו, תקף את הרפורמה בדמי הקישוריות

אבי כהן

(צילום: אבי כהן)

שר התקשורת שואב השראה מדרום קוריאה. "הממשלה בדרום קוריאה הבינה את החשיבות של התשתית, ואז החלה צמיחה", אמר משה כחלון בועידת נתח שוק של גלובס. לדבריו, "עליה של 10 מגהביט במהירות, זו צמיחה של אחוז וחצי בכלכלה". וזו, לטענתו, הסיבה לכך שמשרד התקשורת פועל על מנת לתת רישיון ספק תשתית לחברת החשמל. לדבריו, "החזון הוא לראות כל בית, בשרון ובשומרון, בגליל ובנגב... מחובר לתשתית 100 מגה במחירים סבירים, לא ב-1000 שקל... זו תהיה התרומה העיקרית בתקופה הקרובה".

ומה עם כל המבקרים, שמבקרים את כוחה המונופוליסטי של חברת החשמל? לדבריו של שר התקשורת אין כאן כל בעיה. "חברת חשמל היא מונופול בתחום החשמל, אבל אי אפשר לומר שהיא תהיה מונופול במתן שירותי תקשורת" הוא אומר, בהתייחסו לשחקניות הקיימות בשוק – בזק ו-HOT.

גם על שוק הסלולר דיבר השר בנאומו, כשהוא מפנה חיצי ביקורת כלפי חברות הסלולר מספר פעמים. "אני לא רואה הגיון בהתחייבויות המטורפות האלה, ובקנסות המטורפים האלה... אנחנו לא יכולים לסבול את העובדה שלקוחות שבויים בידי החברות" אמר, בהתייחסו לרפורמות שמטרתן להגביל את קנסות היציאה ואת תקופות ההתחייבות. כמו כן, הודיע השר כי רק אתמול החליט משרד התקשורת להמליץ לתת רשיונות מפעילים וירטואליים לעוד שתי חברות – פרי טלקום ואיתוראן.

משה כחלון מנמק את ההחלטה להכניס מפעילים נוספים בכך ש"כל החברות ימכרו את אותו המוצר, אבל תצטרכנה להתחרות על כיסו של הצרכן. החברה החדשה תצטרך להעביר לקוחות מחברה אחרת, לפתות את הצרכן, להציע מחירים ושירות". לדבריו, כיום אין פוטנציאל גדילה משמעותי לשוק התקשורת הסלולרית, כיוון שכבר יש 9 מיליון מנויים, אך העניין הוא ליצור תחרות משמעותית יותר על תשעת המיליונים האלה. "הצרכן חוזר להיות בעל הכוח" אמר כחלון.

להקמת רשות התקשורת התייחס השר באמרו כי הוא מנסה להגיע כעת להסכמה עם ראש הממשלה על שילוב של רשות השידור בתוך רשות התקשורת, כשהרשות עצמה דרושה, לדבריו, כדי לקבוע מדיניות רחוקת טווח לשוק התקשורת בישראל. לטענת השר, רק דרג מקצועי, ואיש מקצוע בראשו, יכולים להיות בעלי הראייה הנדרשת להובלת השוק בעתיד.

"הורדת מחיר הקישוריות תעלה את מחיר התקשורת הניידת"

אילן בן דב – הבעלים של פרטנר, אשר עלה לנאום לאחר השר, התחיל כשהוא מסכים עמו. "השר אומר את כל מה שאני מאמין בו" אמר בן דב, "אני שותף לכל הערכים, התובנות והדרך של השר". עם זאת, בן דוב הקדיש חלק משמעותי מהנאום שלו לתקיפת הרפורמה בדמי הקישוריות, כשהוא גורס כי "הורדת מחיר הקישוריות תעלה את מחיר התקשורת הניידת", ותוקף את המשרד על כך ש"מתעסקים במערכת היחסים בין התקשורת הניידת לנייחת, בלי לטפל ביחסים בין התקשורת הנייחת לניידת... ולעלויות התמסורת".

נוסף על כך, תקף בן דב את המלצות חברת NERA בנושאי הקישוריות כשהוא מראה גרף של הורדת דמי הקישוריות ברחבי העולם, ופליאה אודות הדרסטיות של הירידה המוצעת בארץ. "כל אומות העולם השתגעו?" תהה.

עם זאת, בכל הקשור למפעילים הוירטואליים, בן דב דווקא נלהב. ראשית, קרא מהבמה למשרד התקשורת ולמתחריו לאחד את כל אתרי האנטנות. כמו כן, הציע למפעילים הוירטואליים לפנות לפרטנר, כיוון שאלה ימצאו שם "יותר מאוזן קשבת".

הצהרה נוספת של בן דב הייתה אודות הדור הרביעי. לדבריו, "פרטנר – כפי שהובילה את הדור השלישי – תוביל גם את הדור הרביעי", אך "חשוב שהמשרדים יתעשתו ויקצו תדרים כמה שיותר מהר." זאת כשהוא מתכוון למשרד התקשורת ומשרד הבטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully