וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המייל הארגוני בידי ההאקר הטורקי

אור הירשאוגה

20.7.2010 / 11:07

בנק הפועלים, אמדוקס ונייס הם בין הארגונים שכתובות מייל רבות שלהם נחשפו על ידי ההאקרים הטורקים

מרשימת כתובות הדוא"ל והסיסמאות שהופצו על-ידי האקרים טורקים לא נפקד מקומם של חשבונות ארגוניים. עיון בקובץ הכתובות שנלקח מאתר הומלס מעלה כי לצד חשבונות בשירותי מייל לקהל הרחב, דוגמת ג'ימייל, הוטמייל, וואלה ויאהו, ניתן לאתר ברשימה מספר גבוה של חשבונות מייל השייכים לעובדים במשרדי הממשלה, לצד כתובותיהם של עובדים בחברות מסחריות, בהם בכירים בחברות הפיננסיות.

מבין המשרדים הממשלתיים בולט מקומו של משרד המשפטים, שכתובותיהם של 17 מעובדיו נחשפו. מהארגון הממשלתי השני במידת חשיפתו, בנק ישראל, הופצו כתובותיהם של עשרה עובדים. משרדים ממשלתיים נוספים שכתובות של עובדיהן ניתנות לאיתור ברשימה כוללים את מנהל משרד הפנים, משרד האוצר ומנהל מקרקעי ישראל. ארגונים ציבוריים נוספים שניתן למצוא ברשימה הם רשות שדות התעופה ורשות ניירות ערך.

במגזר הפיננסי, פרט לכתובתו של שמואלי ישנה נציגות מכובדת של עובדי בנק הפועלים (11), הראל ביטוח (9), מגדל (8), כלל ביטוח (8), בנק לאומי (6), לאומי-קארד (6) ומנורה (5). מפירמת רואי החשבון דלויט ניתן לאתר ברשימה את כתובותיהם הארגוניות של תשעה עובדים. מקומן של חברות ההיי-טק לא נפקד אף הוא. בין השאר, הרשימה כוללת את כתובות המייל של 54 מעובדי אמדוקס, 35 מעובדי קומברס, 25 מעובדי ECI, 24 מעובדי HP, 23 מעובדי אינטל ישראל, 13 מעובדי 888 ועשרה מעובדי קודאק.

ההאקרים חדרו גם ל-Paypal

אלה הן רק הבולטות מתוך רשימה של יותר מ-30 חברות היי-טק שכתובות עובדיהן נלקחו מאתר הומלס. בין השאר בולט ברשימה מקומן של חברות אבטחת מידע כמו נייס (19 כתובות) וצ'ק-פוינט (9 כתובות). חברות אבטחה נוספות שכתובות של עובדיהן ניתנות לאיתור כוללות את אקטימייז ואלאדין. פרט ל-HP, אינטל וקודאק כוללת הרשימה מספר לא מבוטל של חברות בינלאומיות נוספות, בהן סיסקו, מיקרוסופט, יבמ, EMC, אוויה, BMC ו-CA. מבין חברות ה-IT בולט מקומן של נס טכנולוגיות (22 כתובות) ומטריקס (12 כתובות). חברות IT נוספות שכתובות של עובדיהן ניתנות לאיתור כוללות את בינת, אמת מחשוב, eWave, גלאסהאוס, ג'ון ברייס, אמן מחשבים, אמנת, אדוונטק וכלנית-כרמון.

רשימת הכתובות המדוברת, כמו גם רשימות נוספות, חופשית לכל בפורומים המיועדים להאקרים טורקים. הרשימות הושגו, ככל הנראה, במסגרת מתקפה על אתרי אינטרנט ישראליים שנערכה בעקבות אירועי המשט. על פי ההערכות, הפריצה נעשתה באמצעות פישינג (התחזות לאתר מוכר והרשמה אליו) או סוסים טרויאנים.

"בהנחה שגולשים רבים משתמשים באותו מייל ובאותה סיסמה ובאותו יוזר כדי להירשם לכל האתרים הדורשים רישום, המייל והסיסמה מהאתר שנפרץ יהיו זהים לאלה שמכניסים לג'ימייל, פייסבוק, מסנג'ר ועוד", ציין הבלוגר ארז וולף שדיווח על הימצאות הרשימות בידי ההאקרים הטורקים. "כשאני אומר עוד, אני מתכוון גם ל-PayPal. ממה שהצלחתי להבין בפורום, ההאקרים חדרו לחשבונות פייפל של ישראלים ולחשבונות בנקים וגם השיגו פרטי כרטיסי אשראי", לדבריו.

  • עוד באותו נושא:
  • האקרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully