וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאקר הטורקי: "לא נפסיק לפרוץ"

25.7.2010 / 13:02

האיש שעומד מאחורי החדירה וגניבת הסיסמאות מאתר 'הומלס', מדבר לראשונה בראיון מיוחד לוואלה! TECH. "המטרה שלנו איננה לגנוב, המטרה שלנו היא לעצור אי-צדק"

"המטרה לא הייתה להרוס, אלא להראות את המחאה שלנו נגד אי-הצדק של ישראל". כך מצהיר הפורץ הטורקי שאחראי על גניבת בסיס הנתונים של האתר 'הומלס'. הפורץ, שמזדהה בכינוי אקוויליבריום ומוכן להגיד על עצמו רק כי הוא מנהל מערכות בן 26, רוצה שתבינו שהוא לא מתכוון להפסיק. "כל עוד יש מצור, וכל עוד ישראל תמשיך לרצוח אנשים חפים מפשע, ההתקפות שלנו ללא תפסקנה. היקף הפריצות עולה כל יום, ואנחנו רק מרחיבים את הפעילות" הוא כותב לי במייל.

כשהבלוגר הישראלי ארז וולף פרסם לפני כשבוע כי מצא בפורום טורקי קובץ ובו יותר מ-30,000 כתובות מייל וסיסמאות תחת הכותרת "homeless.co.il", נחשף סיפור שתחילתו בעצם בימים הראשונים של חודש יוני, עת עצרו כוחות צה"ל את המשט הטורקי לעזה, פעולה במהלכה נהרגו תשעה מבאי המשט. פורצים טורקים החלו כמעט מיד בהתקפה מאורגנת על אתרים, שהתבטאה בהשחתת אתרים ובגניבת טבלאות משתמשים. כבר בתחילת יוני דלפו בסיסי נתונים גדולים-יחסית לרשת. ואז החלה החגיגה.

אנחנו רגילים לכך שפורצים מצליחים לפעמים לחדור לאתרי אינטרנט, אבל מה שקרה בחודש וחצי האחרונים היה שונה. לא רק אתרים – גם מאות (אם לא אלפי) חשבונות טוויטר ופייסבוק נפרצו, כשהפורצים מחליפים סיסמאות ושותלים מסרים פרו-פלסטיניים בעמודי החשבונות. "בעבר פרצתי רק לאתרים עם יותר מ-1,000 משתמשים" מסביר אקוויליבריום, "אבל אז חשבתי, שאם לכל משתמש פייסבוק יש 200 חברים, ונשיג 30,000 חשבונות פייסבוק מאתר אחד, נוכל להגיע למיליוני אנשים שישמעו את המחאה שלנו".

לפני הפוסט של ארז וולף, לא פורסם בתקשורת הישראלית דבר גניבת הסיסמאות. לאחר הפרסום, נמצאו כבר קבצים נוספים – מרשימת 70,000 שככל הנראה נגנבה ממקום אחד בו אוחסנו בסיסי נתונים של 10 אתרים, ועד לרשימות מאתר חב"ד ו"נמסטה". בסוף השבוע האחרון אף נפרץ אתר המוזיקה "השרת העיוור", ונגנבו ממנו יותר מ-2,000 צירופים של מייל וסיסמה.

"לא נגענו בכסף, אנחנו לא רמאים"

תיאורטית, לא כל רשומה של כתובת מייל והסיסמה המשוייכת אליה באתר מסויים תועיל לפורץ. אם אתם משתמשים בסיסמאות שונות לאתרים שונים, הדבר המשמעותי היחיד שיש בידי הפורצים הוא כתובת מייל, והם יכולים לרשום אתכם להרבה שירותי ספאם. אך אם אתם משתמשים באותו שילוב של מייל וסיסמה גם לאתרים אחרים, הנזק יכול להיות הרבה יותר גדול.

כשאני שואל את אקוויליבריום על גניבת כסף מחשבונות פייפאל, הוא נעלב. "בשום פנים ואופן לא גנבנו כסף מאתרים כמו Paypal, כי המטרה שלנו איננה לגנוב, המטרה שלנו לעצור אי-צדק. אני מוסלמי, ואני בטוח שמוסלמים לא רוצים אוכל או כסף גנובים. האידיאולוגיה שלנו היא לא לגנוב, לא להרוג, לא לרדוף, כן לעזור לנזקקים. אולי נכנסו לחשבונות פייפאל כדי לראות אם זה אפשרי, אבל לא נגענו בכסף, אנחנו לא רמאים".

"ומה עם הפצת בסיס הנתונים ברשת? אתם לא מודאגים שמישהו אחר כן יגנוב את הכסף?" נשאל ההאקר. תשובתו תקיפה: "האם ישראל מודאגת מרצח חפים מפשע, ביניהם ילדים. כשישראל מפוצצת רימוני זרחן מעל ילדים אתם מודאגים?... מבחינתי חשוב יותר שזכויות הפלסטינים תהיינה בידיהם, מאשר שסיסמאות לחשבונותיכם יהיו בידיכם".

"השם מוחמד א-דורה אומר לך משהו?"

אז כן, אקוויליבריום פורץ לאתרים שלכם, ולחשבונות פייסבוק שלכם. האם הוא שונא אתכם? תשובתו, המעט מבולבלת, מתייחסת בעיקר למדיניות של הממשלה דווקא. "בזמן שאני כותב את השורותה אלה, בטלוויזיה שמולי מוקרנות תמונות של הרג אנשים על ידי ישראל, ואחת הפצועות היא ילדה קטנה... לפלסטינים יש את הזכות לישון בשקט כמו בארה"ב ובישראל... האם אתה מצפה ממני לאהוב אנשים שהרגו אנשים חפים מפשע, וחשוב מכך ילדים? את השם מוחמד א-דורה אתה מכיר? כן, אני לא אוהב את המדיניות של ממשלת ישראל, ואת אלה שמגנים עליה".

בהמשך, אומר לי אקוויליבריום כי ראה לא מכבר את הסרט "הפסנתרן". "בסרט הזה, ממשלת גרמניה עשתה עוול לעם היהודי, ועכשיו הממשלה שלכם עושה את אותו הדבר לעם הפלסטיני. בסרט, נראה כי הגרמנים בנו חומות עבורכם, ועכשיו אתם בונים חומות עבור הפלסטינים. כל עוד תמשיכו עם זה, ההתקפות שלנו לא תיפסקנה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully