וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מלחמות מודלפות לרשת

ארגון WikiLeaks פרסם ברשת יותר מ-90,000 מסמכי צבא ארה"ב מסווגים העוסקים במלחמה באפגניסטן

דליפת ענק של מידע מסווג מצבא ארצות הברית חושפת את התמונה הלא-מצונזרת של המלחמה באפגניסטן. אתר Wikileaks חשף יותר מ-90,000 דו"חות מבצעיים סודיים של צבא ארצות הברית, שחושפים את הפנים הלא-מוכרות של המלחמה באפגניסטן. המסמכים הועברו למערכות של הגארדיאן, הניו יורק טיימס ודר שפיגל מראש, על מנת שישתפו פעולה ויוכלו לעשות סדר במסמכים עבור הקוראים.

מעבר לפירוט של פעולות הצבא האמריקאי, חושפים הדו"חות גם מספר דברים אותם הצבא לא ממש רצה לפרסם, דוגמת פעילויות של יחידות "שחורות" שצדות מחבלים, עדויות לכך שהטליבאן רכש טילי נ"מ מתקדמים, והרג של 144 אזרחים על ידי כוחות הקואליציה. במערכות העיתונים אליהם הועברו המסמכים אף מסבירים לקוראים איך לקרוא אותם, זאת כיוון שב-Wikileaks שחררו, במקביל לפרסומים, את המאגר כולו לרשת.

ויקיליקס חושפת. שוב

עוד לפני מספר חודשים, חשף האתר ויקיליקס הקלטה מסווגת של מסוק אמריקאי, אשר ירה על קבוצה של אזרחים בעירק, ביניהם שני עיתונאים של סוכנות הידיעות רויטרס. ההדלפה ההיא, כמו גם ההדלפה הנוכחית, קשורות ככל הנראה לבראדלי מאנינג – אנליסט של צבא ארה"ב שנעצר בסוף מאי, זאת לאחר שהאקר עמו יצר קשר ולו סיפר על ההדלפות דיווח על כך לכוחות הבטחון.

מאחורי שתי ההדלפות עומד האתר WikiLeaks, שמתופעל על ידי קבוצה של עיתונאים, ובראשם ג'וליאן אסאנג', שהינו גם היחיד ממפעילי האתר אשר מוכן להזדהות. לטענת המפעילים, יש בידיהם מיליוני מסמכים שנוגעים לפעילות אמריקאית ברחבי העולם, ורק חלק מהם מתפרסמים כעת.

בבית הלבן מיהרו להגיב על ההדלפה הנוכחית, כשהם הן מצביעים על כך שמדובר בפעילויות שנעשו תחת ממשל בוש, והינן תוצאה של "אי מתן מספיק משאבים". כמו כן, בהודעה שהוציא הממשל הוא מגנה גם את דבר הדליפה, בטענה כי המסמכים מסכנים חיי אדם ואת בטחון המדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • ויקיליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully