וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטפט המצותת

29.7.2010 / 12:03

תוכנת רקעים פופולרית למערכת ההפעלה אנדרואיד אספה מידע אישי של משתמשים ושלחה אותו לשרת מסתורי בסין

הורדתם לאחרונה טפט חדש לסלולרי האנדרואיד שלכם? כדאי לבדוק אם הוא לא ריגל אחריכם. מסתבר שאפליקציית רקעים פופולרית לאנדרואיד אספה מהמכשיר מידע אישי עליהם ושלחה אותו לאתר מסתורי בסין. האפליקציה, שהגיעה מבית Jackeey Wallpaper כללה רקעים שונים לטלפון, ביניהם כאלו של "מלחמת הכוכבים" ו"הפוני הקטן שלי" והורדה במיליונים.

התוכנה קלטה את מספר כרטיס הסים של המכשיר, היסטוריית גלישה, הודעות טקסט, זיהוי קולי ואפילו סיסמה לתא קולי. את המידע היא שולחת לאתר www.imnet.us היושב בשנזן, סין. ההערכות הן כי בין 1.1 מיליון ל-4.6 מיליון איש הורידו אותה. בניגוד לחנות האפליקציות של אפל, בה כל אפליקציה נבחנת לפני שהיא מאושרת, לחנות האפליקציות של האנדרואיד אין תהליך סינון, מה שמאפשר גם לתוכנות זדוניות להיכנס אליה. גם תוכנות שאין בכוונתן לנצל את מידע הלקוח יכולות לעשות זאת מבלי ידיעתן – אם הן משתמשות בקוד ובפיצ'רים המיובאים מגורמי צד-שלישי.

"אפליקציות שנראות רגילות, אך גונבות את המידע האישי שלך הן סיכון גדול בעת בה שוק האפליקציות לסמארטפונים ממריא", אמר ג'ון הרינג מחברת האבטחה Lookout. "אפילו אפליקציות ישרות יכולות להשתנות לרעה לאחר שהרבה אנשים כבר הורידו אותן. המפתחים חייבים להיות אחראיים למידע שהם אוספים ולדרך בה הם משתמשים בו", הוסיף איש החברה קווין מהפי.

  • עוד באותו נושא:
  • אנדרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully