וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגים חשפו את זהותו של "ג'ורג'" והופלו

שלושה בלוגים ישראלים הופלו אתמול למספר שעות, לאחר שפרסמו את שמו האמיתי של "קפטן ג'ורג'" מפרשת מוסטפא דיראני. זהות התוקף אינה ידועה

בלוגים ישראלים הותקפו אתמול (חמישי) לאחר פרסום שמו האמיתי של איש שירותי הבטחון "קפטן ג'ורג'". הבלוגים של ריצ'רד סילברסטין, יוסי גורביץ ואיתמר שאלתיאל היוו יעד למתקפת DoS, שמטרתה ליצור עומס יתר על שרת מחשב, לאחר שפרסמו את שמו האמיתי של חוקר לשעבר ביחידת המודיעין 504. הכינוי "ג'ורג'", בו הזדהה האיש כשהיה ביחידה, עלה לכותרות בפרשת האסיר דיראני, כאשר האחרון הגיש נגד ג'ורג' תלונה בטענה שבמהלך החקירה הורה לחייל אחר לאנוס את דיראני ואף אנס אותו בעצמו, באמצעות אלה.

הבלוגים שהותקפו קישרו בין הידיעה של עיתון "הארץ" מיום רביעי, בה נכתב כי מי שהיה ידוע בכינוי "ג'ורג'" מונה להיות היועץ לענייני ערבים של מפקד משטרת ירושלים, לבין תלונה שהגישה האגודה לזכויות האזרח בישראל, נגד אותו יועץ.

מספר שעות לאחר תחילת ההתקפה על השרתים, חזרו הבלוגים לפעול, כשהפוסטים בהם מופיעה זהותו של "ג'ורג'" עדיין באוויר. יוסי גורביץ ציין בחשבון הטוויטר שלו כי המתקפה על הבלוג שלו ושל איתמר שאלתיאל, המאוחסנים שניהם בחברה אחת, הגיעה מכתובת שמזוהה עם ספקית האינטרנט הישראלית נטוויז'ן. חייבים לציין, כי מתקפת DoS איננה כלי מתוחכם מדי, כי אם אחת הדרכים הנפוצות ביותר להפלת שרתים, בעזרת תוכנה אותה יכול להשיג, ברמה העקרונית, כל משתמש.

יוסי גורביץ, שהבלוג שלו היה אחד מאלה שהופלו, צוטט הערב על ידי הבלוגר עידו קינן באמרו "אם אדרש לכך, אלך לבית משפט, אמצא את התולעת הזו ואקח כל שקל שיש לו, וכל שקל שיהיה לו בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully