וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב פותחת חזית מול ויקיליקס

מתנדב באתר Wikileaks עוכב לחקירה כשניסה להכנס לארה"ב. מאידך, האתר העלה לשרתיו קובץ "ביטוח" מקודד

מלחמה קרה בין צבא ארה"ב לבין אתר Wikileaks, שפרסם בשבוע שעבר יותר מ-75 אלף מסמכים סודיים של צבא ארה"ב אשר נוגעים למלחמה באפגניסטן. מתנדב באתר עוכב לחקירה בשדה התעופה של ניוארק, לאחר שהגיע למדינה מהולנד. ג'ייקוב אפלבאום – מומחה אבטחה אמריקאי שקשור לפרוייקט וויקיליקס, נחקר במשך כשלוש שעות. על פי הדיווח של אתר Cnet, בחקירה היה נוכח גם חוקר מטעם צבא ארה"ב, ואפלבאום נשאל בין השאר על מיקומו של ג'וליאן אסאנג' – הפנים מאחורי וויקיליקס, ואחד ממקימיו.

בתוך כך, קובץ חדש ושמו "ביטוח" עלה לעמוד דרכו מופצים המסמכים הסודיים של וויקיליקס, כאשר הוא מועלה גם לאתרי טורנטים. הקובץ, 1.4 גיגהבייטים גודלו, מוגן בקידוד aes256, מה שהופך אותו לכמעט-בלתי-אפשרי לפריצה. לא ברור מה תוכנו של הקובץ, כשהערכות – בין השאר של אתר Cryptome – מדברות על כך שזוהי "פוליסת ביטוח" למקרה שממשל ארה"ב ינסה להוריד את וויקיליקס מהרשת או לעצור את מפעילים. במקרה כזה, יוכלו המפעילים להפיץ את קוד הפתיחה של הקובץ, ולחשוף את המידע שיש בו לעולם.

דיווחים שפורסמו ברשת לאחר שאנליסט בצבא ארה"ב, בראדלי מאנינג, נעצר בחשד להדלפת מסמכים ל-Wikileaks, גרסו כי הוא הדליף 500,000 מסמכים צבאיים הנוגעים למלחמה בעירק, ו-260,000 מבזקים של מחלקת המדינה. נכונות הדיווחים האלה, והימצאות המסמכים בתוך קובץ ה"ביטוח", יכולים להסביר את גודלו העצום, אשר גדול פי כמה וכמה מאוסף המסמכים שפורסמו.

  • עוד באותו נושא:
  • ויקיליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully