וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לימין, נעים שמאלה

עכבר ה-DeathAdder Left Handed הוא גאדג'ט העשור עבור השמאליים, שסוף סוף זוכים לעכבר המותאם ליד שמאל

יש אי-צדק בעולם, גברותי ורבותי. אפליה ארוכת שנים של קבוצה שאשמתה היחידה הייתה בכך שנולדה שונה מהרוב. רק כ-10 אחוזים מהעולם נמצאים בקבוצה הזו, שנתקלת מדי יום בתזכורות כואבות לשוני שלה. מדלתות שנפתחות לכיוון לא נכון, דרך פותחני קופסאות שימורים שטניים ועד לאביזרים נלווים למחשבים – אנחנו, השמאליים, מקופחים.

קשה לתאר את השמחה בליבי כשגיליתי שחברת Razer, המתמחה בציוד לגיימרים, הולכת להוציא לשוק עכבר לשמאליים. רק חברה גדולה אחת לפניה ניסתה לעשות עכבר המותאם במיוחד ליד שמאל – לוג'יטק. העכבר ההוא MX610, שיוצר בכמויות קטנות, נעלם מהר מאוד ממדפי החנויות, וכיום מאוד קשה להשיג אותו.

למי שלא מבין מהו עכבר לשמאליים, הבא נסביר. מרבית העכברים הפשוטים-מאוד – אלה שנמכרים בתמורה לעשרות בודדות של שקלים – מותאמים לשימוש בשתי הידיים. אך העכברים המתקדמים, הארגונומיים, היקרים-יותר, מותאמים בדרך כלל לשימוש ביד ימין בלבד. הם משופעים כך שיהיה נוח להחזיק אותם ביד הזו, וכתוצאה מכך כלל לא מתאימים לשמאליים.

שמאל זה הימין החדש

הדבר הראשון שיקרה כשתחברו את ה-DeathAdder Left Handed למחשב שלכם, הוא שינוי ייעוד הכפתורים של העכבר. הפונקציות של הכפתור השמאלי תועברנה לימני, ולהפך. הסיבה לכך היא שבעכבר הזה יש משמעות לסידור האצבעות. השמאליים שביניכם אולי התרגלו כבר ללחוץ על הכפתור השמאלי עם אמה (האצבע האמצעית) ועל הימני עם קמיצה (אחת לפני הזרת), אך הסידור הזה הנו בלתי-הגיוני בעליל, כיוון שהוא לא משאיר אצבע מעל לגלגלת. שינוי התפקידים מאפשר לכם להשתמש בכל 3 האצבעות האמצעיות של היד, וכפתורי הצד של העכבר נמצאים בדיוק במקום הנכון עבור האגודל.

מפתיע כמה מעט הסתגלות נדרשת כדי לעבור להשתמש בקליק ימני במקום השמאלי. אחרי יומיים, השימוש בעכברים שאינם ה-DeathAdder Left Handed הרגיש כמו פשרה מעצבנת. ובכך, כנראה, טמונה הבעיה הגדולה ביותר של העכבר הזה: הוא מוצר טוב מדי עבור שמאליים, ועבודה עם עכברים אחרים לאחר מכן מתסכלת. אך באופן ריאליסטי, גם אם תקנו שני עכברים, אחד לבית ושני למשרד, זה ישאיר לא מעט סיטואציות בהן תצטרכו להסתגל בחזרה לעכבר רגיל.

משחקים עם יד שמאל

מעבר לשמאליותו של העכבר הזה, מדובר בעכבר גיימינג לכל דבר ועניין – החל מהעיצוב הסטייליסטי (למזלנו, ניתן לכבות את תאורת הגלגלת ואת הלוגו המהבהב על פני המכשיר, שיכולים להציק) ועד למפרט. כן, לעכברים יש מפרט. העכבר הזה, למשל, מתהדר בחיישן עקיבה של 3500 נקודות לאינץ', מה שמאפשר לו לפעול על משטחים חלקים-יחסית (לא זכוכית) ברמת דיוק מרשימה. רגלי הטפלון, אותן תוכלו למצוא בכל עכבר של רייזר, מאפשרים החלקה נוחה של העכבר גם אם אתם לא משתמשים במשטח מיוחד.

ושוב, כמו שאר עכברי רייזר, גם העכבר הזה מגיע עם מספר אפשרויות התאמה-אישית בתחום התוכנה. לאחר התקנתה, תוכלו לקבוע חמישה פרופילים שונים של תפקידי כפתורים הנמצאים על העכבר, כמו גם קצב הדגימה ורגישות החיישן – דברים שקובעים, בין השאר, כמה יזוז הסמן בזמן הזזת העכבר. כפתור שנמצא בתחתית ה-DeathAdder מאפשר לכם להחליף בין הפרופילים בלי להכנס לתוכנה, וכיוון שאלה נשמרים על הזכרון הפנימי של העכבר – רק התכנון דורש התקנת תוכנה, לא השימוש עצמו.

גאדג'ט העשור, עבור מעטים

ה-DeathAdder Left Handed הוא עכבר שמיועד רק לכ-10 אחוזים מהאוכלוסיה. פחות, אפילו, כיוון שחלק מהשמאליים נכנעו ומשתמשים בעכבר ביד ימין. עבור כל השאר, מדובר במוצר מיותר, לא נוח ובטוח שלא שווה קניה. אך אם אתם שמאליים, נמאס לכם להשתמש בעכברים הפשוטים ומעצבן אתכם לראות איך חבריכם הימניים נהנים מעכברים ארגונומיים, העכבר הזה יכול להיות גאדג'ט העשור עבורכם.

המוצר טרם הגיע לארץ. בארה"ב מחירו עומד על כ-60 דולרים.

  • עוד באותו נושא:
  • Razer

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully