וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: 'לא לפייסבוק'

טל לוי

3.8.2010 / 12:13

במסמך ששלח למנהלי הבנקים וחברות האשראי מזהיר בנק ישראל מהסיכונים הטמונים בשימוש בפייסבוק ושאר כלי המדיה החברתית

"השימוש ברשתות חברתיות טומן בחובו סיכונים פוטנציאליים לתאגיד הבנקאי וללקוחותיו, לרבות סיכונים תפעוליים, משפטיים, רגולטורים וסיכוני מוניטין", כך מזהיר היום בנק ישראל במכתב ששלח למנהלי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי. המכתב מגיע לאחר שבשנים האחרונות גובר השימוש ברשתות חברתיות וביניהן: FaceBook, Twitter, MySpace, LinkedIn ו-YouTube. רשתות אלה מספקות אמצעי קשר זמין ותשתית להפצת מידע נוחה וקלה והן משמשות את הבנקים למטרת מסירת הודעות שיווקיות, תקשורת אקטיבית לטיפול בתלונות ופניות לקוחות, מתן מידע כללי, נתיב לביצוע פעולות בחשבון הלקוח, איסוף מידע ועוד.

בבנק המרכזי מזהירים מפני שורה של סיכונים פוטנציאליים שעיקרם חשיפת מידע אודות הלקוח: הסיכון העיקרי הוא רישום פרטי הלקוח אשר עשוי לחשוף את הלקוח ואת התאגיד הבנקאי לגניבת זהות הלקוח ופגיעה במערך הזיהוי של התאגיד הבנקאי. לדוגמה במצב בו הבנק מסתמך על נתוניו האישיים של הלקוח לצורך שחרור חסימת סיסמא. סיכון שני הוא פרסום מידע: קלות הפרסום והתפוצה הרחבה של מידע המועבר באמצעות רשתות אלה, עלולים להגביר תפוצתו של מידע מטעה, עוין, שקרי או שגוי על ידי עובד, לקוח או גורם שאין לו זיקה בבנק ומעוניין לפגוע בפעילותו. נוכח קלות ההפצה, ייתכן שעובד בתאגיד בנקאי יפרסם מידע מבלי שנבדק או אושר ומבלי שהופעלו הליכי הבקרה הנדרשים.

סיכון שלישי הוא אבטחת המידע: האתרים והכלים הקשורים לרשתות חברתיות לא בהכרח נבנו מתוך תפיסת אבטחת מידע. השימוש בהם עשוי לחשוף את התאגיד הבנקאי, את עובדיו ולקוחותיו לסיכונים כגון וירוסים וסוסים טרויאנים, התחזות וחדירה למחשב. סיכון אחרון הוא שליטה ובקרה: מרבית הכללים המשמשים את הרשתות החברתיות מופעלים מחוץ לחצרי הבנק ואינם בשליטתו. לפיכך, אין ודאות כי הוערכו הסיכונים ויושמו בקרות נאותות לטיפול בהם.

בפיקוח על הבנקים מורים לבנקים לצמצם את הסיכונים הנגזרים משימוש ברשתות חברתיות. בין היתר ממליצים שם לבצע הערכה של הסיכונים הנגזרים משימוש ברשתות חברתיות, גם באמצעות גורם חיצוני שיערך אותם. בהתאם לתוצאות הערכת הסיכונים, יש לקבוע מדיניות בדבר השימושים ברשתות חברתיות לרבות סוגי הרשתות המותרים והגורמים בבנק האחראים לפרסום ברשתות, תהליכי עבודה ומנגנוני בקרה. יש למפות את השימושים של התאגיד הבנקאי ברשתות ולקחת בחשבון שימושים פרטיים אפשריים של עובדי התאגיד הבנקאי ולקוחותיו ברשתות החברתיות ואת השלכותיהם על מערך האבטחה והבקרה של התאגיד הבנקאי. יש להכין אמצעי בקרה שיבטיחו קיום הנהלים, לפרסם הנחיות ואזהרות לעובדים וללקוחות וכן לעקוב באופן שוטף אחר מגמות, שימושים, סיכונים ושינויים ברשתות החברתיות במטרה לעדכן לפי הצורך את המדיניות, הנהלים ואופן הטיפול בנושא.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully