וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט: "אין פרטיות מושלמת"

3.8.2010 / 13:56

לאחר תחקיר של הוול-סטריט זו'רנל שקבע שמיקרוסופט הורידה את רמת האבטחה בדפדפן, מנמק מנהל הפרויקט מדוע אין כיום אפשרות לספק לגולשים פרטיות מלאה

מיקרוסופט מנמקת, ובעקיפין, את הסיבות להורדת רמת האבטחה בדפדפן אינטרנט אקספלורר 8. זאת לאחר תחקיר שפרסם הוול סטריט ז'ורנל, לפיו עשתה זאת החברה בעקבות לחץ מצד חברות פרסום ושיווק. מנהל פרויקט אינטרנט אקספלורר דין השמוביץ' פרסם פוסט בבלוג החברה, בו הסביר על יכולות הפרטיות של הפילטרים הקיימים בדפדפן, המאפשרים חסימת איסוף מידע על ידי אתרים. "חלק ממה שהופך את הפרטיות ברשת לעניין מורכב הוא החלפת המידע הנמצאת בבסיס התקשורת. הדפדפן מציע מידע בתמורה לקבלת מידע. פעמים רבות נשלח המידע אוטומטית לנוחיותך, כדי לאפשר את התאמת התוכן עבורך", הסביר. בנוסף טען מנהל הפרויקט שחלק מהטכנולוגיות המשמשות כיום למעקב אחר גולשים הן הכרחיות לפונקציונליות של הדפדפן, ולכן "אין אפשרות לתת את הפרטיות המושלמת".

בכתבת התחקיר שפרסם הוול סטריט ז'ורנל סופר כי השמוביץ' היה דווקא מאלו שתמך בהגדרות פרטיות נוקשות ברמת ברירת מחדל, ושאף שאלו יבדלו את הדפדפן ממתחריו ויוצגו כפיצ'ר, זאת כדי לעצור את מגמת ההיחלשות של אקספלורר בשוק הדפדפנים. השמוביץ' ודומיו הפסידו בויכוח הפנימי בחברה, והדפדפן יצא לשוק עם הגדרות ברירות מחדל שאינן חוסמות את הגישה למידע של הגולש ומאלצות אותו לסמן אופציה זו בעצמו. הוול סטריט ז'ורנל מציין כי למיקרוסופט אינטרסים בשוק הפרסום האינטרנטי, המשגשג בזכות המידע הפרטני על גולשים, הנאסף בעזרת קבצי מעקב.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully