וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון מאיים על ויקיליקס

דובר הפנטגון דורש ממפעילי האתר ויקיליקס להחזיר את כל המסמכים הסודיים שהודלפו, ומאיים בפעולה נגדם

משרד ההגנה האמריקאי מאיים על ויקיליקס. דובר הפנטגון צוטט היום באמרו לעיתונאים "אנו דורשים כי הם יעשו את הדבר הנכון. אם לעשות את הדבר הנכון לא מספיק עבורם, נחשוב על אלטרנטיבות שיש לנו כדי להכריח אותם לעשות את הדבר הנכון". ומהו הדבר הנכון עליו דיבר הדובר? "אנחנו רוצים שיחזירו את כל המסמכים שיש להם, וישמידו את העותקים שלהם".

המסמכים שאוזכרו הנם יותר מ-90,000 דו"חות של צבא ארה"ב מאפגניסטן, אשר הודלפו לאתר Wikileaks, המתמחה בפרסום של הדלפות מסוג זה. רק כ-71 אלף מהדוחות האלה פורסמו עד כה, כשהשאר עוברים כעת סינון בידי אנשי האתר כיוון שהם מכילים מידע רגיש יותר, העשוי לסכן אנשים. לטענת ממשל ארה"ב, גם המסמכים שכבר פורסמו מסכנים חיי אדם, זאת כיוון שהם מאפשרים ללמוד את דרכי הפעולה של צבא ארה"ב, ואולי אף חושפים שמות של משתפי פעולה אפגניים.

מאז שפורסמה ההדלפה, הספיקו רשויות ארה"ב לעכב ולחקור את אחד מפעילי ויקיליקס – ג'ואל אפלבאום, כשזה חזר למדינה מאירופה. ג'וליאן אסאנג' – אחד ממקימי האתר ומי שמתפקד כדוברו – סרב להגיע לכנס בארה"ב כיוון שפחד כי יעוכב. בתוך כך, העלו אנשי ויקיליקס לרשת קובץ מקודד בנפח של יותר מגיגהבייט, ששמו "ביטוח". בפעם היחידה בה אסאנג' התייחס לקובץ הזה, אמר כי יש לדאוג שחלקים מההיסטוריה לא ייעלמו, מה שמחזק את התיאוריה כי מדובר בפוליסת ביטוח של מפעילי האתר, וקוד שפותח את הקובץ יופץ אם יקרה להם משהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully