וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדברים עם הטלוויזיה

המצלמה של פנסוניק וסקייפ תאפשר לכם לנהל שיחות וידאו מהמסך בסלון. נשמע מגניב, נשמע עתידני, אבל מי צריך את זה?

המשפחה יושבת מול הטלוויזיה, כשפתאום הדוד מאמריקה מתקשר. השיחה שלו מנותבת ישירות למסך, ופניו הקורנות מופיעות ב-HD במקום בו רק לפני שניה היה שעשועון טריוויה. כל המשפחה מרוצה, כולם מעדיפים את הדוד על השעשועון. והשמחה, רבה היא. זה לא חלום, אבל גם לא ממש המציאות.

בשבוע שעבר התאספו מספר עיתונאים במשרדים של חברת יורוקום כדי לחזות בפלא – שיחת HD בסקייפ עם אחת ממנהלות המוצר שיושבת בלונדון, זאת ללא מחשב בכלל. תוכנת הסקייפ מותקנת על מערכת ההפעלה הפנימית של המסך, ומצלמת HD (כ-1,000 שקלים מחירה) מחוברת באמצעות כבל ארוך לכניסת USB.

הממשק קל ונוח, איכות השיחה (נאמר לנו כי רוחב הפס הוא 5 מגהביט) מרשימה בהחלט, והמיקרופונים המובנים במצלמה מאפשרים לא להרים את הקול גם אם אתם נמצאים במרחק של כ-5 מטרים מהמסך. שום דבר לא נקטע, שום דבר לא נתקע. ואם אתם רואים טלוויזיה כשהשיחה נכנסת, תקבלו על כך התראה.

לעסקים ולעסקנים

השאלה שנשאלת היא "למה?" למה אנחנו צריכים סקייפ במסך הטלוויזיה שלנו? והאם שווה להשקיע בזה סכום של כ-1,000 שקלים, נוסף על קניית מסך מתקדם שתומך בכל הטכנולוגיה הזו – ולא כל המסכים תומכים.

במקרה ואתם בעלי עסק שצריכים לעיתים תכופות לקיים ישיבות עם אנשים שנמצאים בחו"ל, וממילא התכוונתם לקנות מסך לא זול לחדר הישיבות, זה יכול להיות פתרון יחסית נוח. במקרה ואתם סקייפ, מדובר באסטרטגיה ארוכת טווח שלכם. כך לדברי הלן בלקברן, נציגת החברה שדיברה איתנו דרך המסך. החברה רוצה להיות בכל מסך אפשרי – ממסך המחשב, דרך הסלולר ועד למסך הטלוויזיה. השאיפה של החברה הזו הייתה מאז ומתמיד להחליף את חברות הטלפוניה שלכם – להשאיר אותן עם אספקת צינור מידע ולהעביר את השליטה בתוכן עצמו אליה.

לא אוהבים מחשבים? תאהבו את זה

אבל מה אם אתם, ובכן, לא אנשי עסקים ולא אנשי סקייפ? כאן התשובה קצת יותר מסובכת, והיא מחזירה אותנו לאותו החלום ההוליוודי, של מסך פלא שעושה הכל. זה חלום נחמד, והוא הופך בשנים האחרונות למציאות, אבל המציאות הזו עדיין שונה מאוד ממה שהיינו רוצים.

הסיבה לכך שסקייפ בטלוויזיה הוא רעיון טוב על הנייר שלאו דווקא יהיה טוב בבית היא שהתסריט של חיינו קצת פחות מלוטש מסרט. אם ב"איש ההרס" שיחת הוידאו מהבחורה-הערומה שהתקשרה למספר הלא נכון הגיעה בדיוק כשסטאלון נכנס לדירתו, התסריט המציאותי הוא שתזמון שיחות הסקייפ למסך הטלוויזיה שלכם לא יהיה כל כך נוח. הפתרון לכך הוא לא להשאיר את התוכנה פועלת כל הזמן, וזה מוביל אותנו לתרחיש הבלתי-נמנע בו אנחנו מפעילים את הסקייפ במסך רק פעם בחודש, במקרה הטוב, כשאנחנו יודעים שצריכה להגיע שיחה ואנחנו רוצים שכל המשפחה תראה אותה. מעבר לכך, איכות התמונה על מסך ה-HD שלכם תהיה כאיכות המצלמה בצד השני השל הקו, כיוון שה-HD לא מופיע באופן פלאי, צריך גם ציוד צילום בהפרדה גבוהה.

צודק מוטי אלמליח, מנכ"ל יורוקום דיגיטל, כשהוא אומר שהמסך בסלון הופך למרכז החיים הדיגיטליים שלנו, כמו גם כשהוא אומר שילדינו כבר לא יבינו איך מסך טלוויזיה יכול להגיע בלי קישוריות וידאו. אבל נכון לעכשיו, מדובר במוצר שקהל הייעד העיקרי שלו הוא, כנראה, דווקא אנשים שלא מבינים בטכנולוגיה – אנשים שממש רוצים לראות את ילדיהם שגרים בחו"ל, אבל לא יודעים איך לפתוח מחשב ולהכנס לסקייפ בחינם. עבורם, מדובר בפתרון קל ונוח, שאף עשוי להצדיק את מחירו הגבוה.

  • עוד באותו נושא:
  • סקייפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully