וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלישה לא כל-כך פרטית

9.8.2010 / 16:56

הגלישה באתרי פורנו תוך שימוש במצב "גלישה פרטית" שמציע הדפדפן - לא בהכרח תימנע השארת עקבות על המחשב שלכם

נוהגים לגלוש באתרים מפוקפקים תוך הסתמכות על מצב "גלישה פרטית"? מחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד קובע כי אתם לא בהכרח נוהגים בדיסקרטיות הנדמית בסיטואציה כזאת. מסתבר שהפיצ'ר, המכונה גם "מצב פורנו", לא תמיד עובד כמו שצריך בדפדפנים השונים, וכן מאפשר לחשוף נתוני גלישה. עוד מצאו החוקרים דרך בה יכולים מנהלי אתרים לבדוק אם גולשים צפו באתר שלהם במצב "גלישה פרטית" או במצב של גלישה רגילה, זאת על ידי כתיבת קוד מסוים ושימוש בג'אווה סקריפט.

לכאורה אמור מצב הגלישה הפרטית לאפשר למשתמשים לבקר באתרים מבלי להשאיר עקבות על המחשב – היסטוריית גלישה, קבצי cache, קבצי cookie וכדומה. המחקר החדש מגלה כי באינטרנט אקספלורר, פיירפוקס, כרום וספארי - עקבות אלו לא תמיד נמנעים, במיוחד לא כאשר גולשים באתרים מאובטחים. כאשר הגולשים משתמשים, למשל, במצב SSL, הדפדפנים מתעדים את פעולתם בקובץ אליו ניתן לגשת בקלות. בדפדפן פיירפוקס, היסטוריית הגלישה נשמרת גם במצבים בהם משתמשים באישור אבטחה (security certificate). הדפדפן יוצר קובץ בשם cert8.db בו ניתן לצפות בהיסטוריית הגלישה.

בנוסף, התקנת מיני תוספים הזמינים לדפדפנים יכולה, לדברי החוקרים, "לערער לחלוטין את האנונימיות של מצב הגלישה הפרטית". בדפדפן כרום, לדוגמה, 71 מתוך 100 התוספים שנבדקו יכולים לעקוף את אנונימיות הגלישה ולהשאיר עקבות. "גלישה פרטית יכולה להגביל את כמות המידע שנשמר על המחשב בעת הגלישה. היא לא מוחקת את כל העקבות, ואנחנו מבהירים זאת בעמודי התמיכה שלנו", הגיב נציג גוגל למחקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully