וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וריזון וגוגל לא נייטרליות

10.8.2010 / 13:08

שתי חברות הענק גיבשו הצעה למדיניות בנוגע לנייטרליות רשת, אותה הן מציעות לרגולטור האמריקאי. יש מי שמתנגד

החברות גוגל ו-וריזון הגיעו להסכם ביניהן בנושא רגולציית אינטרנט כפי שהן רואות אותה. בשבוע שעבר הסתובבו שמועות בדבר עסקה לפיה ספקית האינטרנט וריזון תספק מהירות גישה משופרת לשירותי גוגל – תמורת תשלום. הבעיה עם עסקה כזאת היא הניגוד שלה לקונספט נייטרליות הרשת, לפיו על ספקית אינטרנט לספק שירות שווה לכל תעבורת הרשת.

כעת מציעות שתי החברות מדיניות הכוללת שבעה סעיפים, שהפוכה במהותה לשמועות מהשבוע שעבר. לפי ההצעה, יקבלו הלקוחות גישה שווה לכל התוכן באינטרנט הפומבי ותינתן גישה רגולטורית לרשות התקשורת הפדרלית של ארה"ב (FCC) לנושא. המדיניות המוצעת תאסור אפליית תוכן ברשת וקבלת תשלום מספקי תוכן בתמורה למהירות מוגברת לשירותיהם. מפרי המדיניות ייקנסו בסכומים של עד שני מיליון דולר, באם תתקבל ההצעה.

גוגל ווריזון הגדירו את הצעתן כ"דרך חדשה וברת-אכיפה נגד אפליה", וביקשו מהקונגרס האמריקאי לאסור על חברות כבלים וטלפוניה להאט, לחסום או להאיץ עבור תשלום תנועת אינטרנט על גבי קווי הפס הרחב שהן מפעילות. עם זאת השאירו החברות מקום לגבות תשלום נוסף עבור שירותי פרימיום, דוגמת בקרה רפואית ועוד שירותים נפרדים מהאינטרנט הפתוח. גוגל ווריזון אף מעוניינות שיינתן פטור מנייטרליות רשת למכשירים ניידים – דבר שישרת הן את גוגל, מפתחת מערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד, והן את ווריזון – המספקת שירותי סלולר.

הצעות אלו גררו אחריהן ביקורת וטענות, ביניהן הטענה שיישום ההצעה ייצור "עמדות גביה באוטוסטרדת המידע". "זו מסגרת עבודה עם חורים ענקיים בתוכה, המפלחת את האינטרנט עבור מספר חברות עם כיסים עמוקים", אמר היועץ הפוליטי גו'אל קנסי. אנדרו ג'יי שוורצמן, מנהל מדיניות לארגונים ללא כוונת רווח, הצהיר כי ההצעה אינה מגינה על צרכיהם של משתמשי האינטרנט האמריקאיים. ה-FCC טרם הגיב להצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully