וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורקל נגד גוגל

ענקית התוכנה אורקל תובעת את גוגל על הפרת פטנטים וזכויות יוצרים הנוגעים לג'אווה. בגוגל מבטיחים להגן על עצמם

אורקל תובעת את גוגל. ענקית התוכנה הגישה תביעה נגד גוגל, בה היא טוענת שגוגל הפרה את הפטנטים שלה ואת זכויות היוצרים שלה בנושאים הקשורים ל-Java, בפיתוח מערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד. הסכום אותו דורשת אורקל מגוגל לא פורסם, כשהחברה הסתפקה בהודעתה בהכרזה כי "התביעה מבקשת פיצוי הולם".

בשנה שעברה, קנתה אורקל את חברת Sun, וכתוצאה מכך גם את Java – טכנולוגיה שנמצאת בשימוש בטלפונים סלולריים רבים, במקרים רבים ללא תשלום תמלוגים לחברה המפתחת. הייתרון של Java במכשירים ניידים הוא בכך שתוכנה צריכה להיכתב פעם אחת כדי לרוץ על פלטפורמות שונות, מה שהופך אותה לשימושית מאוד עבור אפליקציות סלולר. לא ברור האם אורקל באמת מתכננת מאבק משפטי ארוך מול גוגל, או שמא מדובר ביריית אזהרה שמטרתה להגיע להסכם פשרה כמה שיותר מהר, ובכך גם לסלול את הדרך לבקשת תמלוגים מחברות אחרות.

בגוגל, עם זאת, לא נכנעים מהר. "אנו מאוכזבים מכך שבאורקל בחרו לתקוף הן את גוגל והן את קהילת הקוד-הפתוח של ג'אווה עם התביעה חסרת הבסיס הזו" מסרו בחברה לבלוג הטכנולוגיה Mashable. "קהילת הקוד הפתוח של ג'אווה היא מעבר לחברה אחת בודדת, ופועלת בכל יום על מנת להפוך את הרשת למקום טוב יותר. אנו נגן על סטנדרטים של קוד פתוח ונמשיך לעבוד עם התעשיה על פיתוח פלטפורמת האנדרואיד". נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully