וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-BBC אומר 'עוד לא' ל-HTML 5

15.8.2010 / 16:59

לצד הסכנה שינוצל לרעה, תקן ה-HTML 5 עדיין אינו בוגר ואינו מכיל פיצ'רים מספקים. כך טוען המנהל הטכנולוגי של ה-BBC

טכנולוגיית ה-HTML 5 צפויה להחליף בשלב כלשהו את טכנולוגיית הפלאש, אך יש האומרים כי היא עדיין רחוקה מלהיות בשלה לכך. אחד מהם הוא אריק הוגרס, מנהל הטכנולוגיה של ה-BBC. בפוסט שפרסם הוגרס הסביר מדוע רשות השידור הבריטית עדיין מעדיפה להשתמש בפלאש, והזהיר כי לדעתו HTML 5 "עדיין אינו מתאים לפריים-טיים", ואף שייתכן שיהיו חברות שינצלו לרעה את התקן החדש בניסיון לדחיפת האג'נדה שלהם.

"השימוש שלנו בפלאש נובע מכך שהוא הכלי היעיל ביותר להעביר חוויה באיכות גבוהה לכמות הקהל הגדולה ביותר", הסביר הוגרס, וציין כי התוסף מותקן על 98% מהמחשבים. "עדיין צריך לעבוד הרבה על HTML 5 לפני שנוכל לשלבו במוצרינו. יש לי דאגות לגבי היכולת של התקן לעמוד בחזון של דפדפן קוד-פתוח יחיד... אנו מחויבים למטרות של HTML 5 (הדפדפן כמערכת הפעלה, מחשבי רשת ומחשוב ענן), ויתרונותיו רבים ושונים. אך היישום של התקן כפי שנראה לאחרונה במספר דפדפנים מאיים על ההבטחות הבסיסיות". הוגרס מתאר ויכוחים בקרב מפתחי התקן על מאפייניו, וחושש שאלו להבי לכך שהוא לא יהיה בדיוק מה שמחכים ומצפים לו. "המתח בין מוטיבציות אישיות וקונצנזוס קולקטיבי הביא בעבר לסופן של מטרות אציליות", הוא מסביר, ומבקש מהעוסקים במלאכה להמשיך במסלול המקורי ולזנוח מוטיבציות אינטרסנטיות לטובת תוויית "עתידה של הרשת".

בשלב זה תקן HTML 5 עדיין אינו מכיל את כל הפיצ'רים הקיימים בפלאש – דוגמת פרסום, דיווח ואבטחת תוכן. סיבות אלו עלולות להניע עוד גופים דוגמת ה-BBC מלהשתמש בו במוצריהם – אתרים או מכשירים. למרות שהוגרס לא מתייחס בפוסט שלו ספציפית לאפל, ברור למי הוא מתכוון כאשר הוא מציין את המאמצים ליישום HTML 5 במקום הפלאש – אותה טכנולוגיה ממנה סולד סטיב ג'ובס מנכ"ל אפל.

  • עוד באותו נושא:
  • html 5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully