וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת 15 לאקספלורר

16.8.2010 / 12:30

הדפדפן מבית מיקרוסופט חוגג היום את יום הולדתו ה-15. הוא הצליח להשתלט על השוק, אבל כיום מאוים מעמדו על ידי מתחריו

יום הולדת לדפדפן אינטרנט אקספלורר מבית מיקרוסופט. היום לפני 15 שנה הושקה הגרסה הראשונה שלו, שהייתה הצעד הראשון בדרך להפיכתו לדפדפן הפופולרי בעולם. כאשר יצא אינטרנט אקספלורר 1 ב-16.8.1995 הוא התבסס על הדפדפן מוזאיק. החל מגרסה 3 החלה מיקרוסופט לשלב אותו במערכות ההפעלה "חלונות". בגרסה 4 הפך השילוב לאינטגרלי לחלוטין – בצורה שסיבכה את מיקרוסופט עם הרגולטורים, שהאשימו אותה בצורת תחרות שאינה הוגנת וגררו אותה למשפט ארוך. אך הטקטיקה של מיקרוסופט הוכחה כהצלחה, כאשר הצליחה החברה לדחוק את הדפדפן הפופולרי נטסקייפ, עברה אותו בתחרות הדפדפנים ובסופו של דבר הביאה להפסקת פיתוחו ולמותו בפועל.

ב-2004 נאלצה מיקרוסופט להתמודד עם בעיה דומה לזו בה היא שמה את נטסקייפ בזמנו – דפדפן חדש שעושה את העבודה לא פחות טוב ממנה, אם לא יותר. דפדפן הקוד הפתוח פיירפוקס נכנס לשוק, והחל להתפשט אצל יותר ויותר משתמשים. גרסה 6 של אינטרנט אקספלורר, שכללה חורי אבטחה רבים ונחשבת כנראה לגרסה הגרועה ביותר של הדפדפן, בהחלט עזרה לפיירפוקס להיתפס כאלטרנטיבה ראויה. אך בניגוד לנטסקייפ בזמנו – האקספלורר לא קרס בעקבות התחרות. עד היום נשמר השלטון שלו, כאשר פיירפוקס חולשת על כרבע מהשוק. גרסאות 7 ו-8 של אקספלורר מהוות שיפור, וקיימת ציפיה רבה לקראת גרסה 9 – שאמורה להיות חדשנית, רזה יותר, מהירה יותר ותומכת בתקן HTML 5, שאמור להוות תשובה לטכנולוגיית הפלאש של אדובי.

שחרורו של אינטרנט אקספלורר 9 יהיה נקודת מבחן למיקרוסופט ולמוצר שלה, שזמן רב מדשדש באותם אחוזי פלח שוק (סדר גודל של 60%, שעולה ויורד קלות מדי פעם) ושנאלץ להתמודד עם יותר ויותר מתחרים (ביניהם כרום של גוגל). האם הוא יכול לשמור על מעמדו בשוק, ואף להגדיל את אחוז החדירה שלו? הבטא הראשונה של אקספלורר 9 תושק ב-15 בספטמבר ואולי תענה על שאלות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully