וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צ'ק אין" זה לא רק פורסקוור

21.8.2010 / 18:09

נדחתה בקשתו של השירות מבוסס המיקום לרשום כסימן מסחרי את המושג Check In

השירות פורסקוור ניסה ללא הצלחה לרשום על שמו את המושג Check In. במרץ השנה הגישה החברה בקשה רשמית לרשם הפטנטים והסימנים המסחריים האמריקאי. החברה ביקשה לרשום על שמה את צמד המילים המתאר בשירות רישום של ביקור המשתמש במקום מסוים. כעת נודע כי ביוני השנה סורבה הבקשה, בנימוק שלא מדובר במושג השייך ספציפית לפעולה המדוברת בשירות. "המושג משומש בשירות בצורה אינפורמטיבית, ולקוחות הרואים אותו לא יסיקו כי הוא שייך רק לשירות ומובדל משירותים אחרים", נאמר בהחלטה.

פורסקוור הורשתה לערער על ההחלטה, ואכן עשתה זאת לאחר מספר ימים. עוד לפני שהתקבלה תגובה על הערעור, הובעה מחאה על האפשרות כי המונח "צ'ק אין" ישוייך לחברה, ונטען כי מדובר במונח גנרי. בעקבות כך שוב דחתה רשות הפטנטים והסימנים הרשומים את הבקשה והצהירה כי "הרישום מסורב מכיוון שהסימן מתאר פיצ'ר ואת מטרתה של התוכנה". גם העובדה כי כבר קיימות אפליקציות נוספות שמשתמשות במונח לא הועילו לדרישתה של פורסקוור לשייך אותו אליה בלבד.

פורסקוור רשאית לערער שוב תוך חצי שנה, ונכון לעכשיו לא עשתה זאת. השבוע השיקה הרשת החברתית פייסבוק את Facebook Places, שירות דומה לפורסקוור. הפופולריות של פייסבוק עשויה להפוך את המונח "צ'ק אין" לשכיח בקרב מאות מיליונים, ולהפיכתו לסימן רשום של חברה אחת בלבד – לבעייתי לשירותים המתחרים בו.

  • עוד באותו נושא:
  • פורסקוור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully