וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל נגד ה-Jailbreak

22.8.2010 / 11:05

אפל הגישה בקשת פטנט על שורת צעדים להגנה על האייפון. מלבד להגן על המכשיר, הפטנט גם יחסום את אפשרות פריצתו

פחות מחודש לאחר שהממשל האמריקאי קבע כי פריצת אייפון היא אקט חוקי, מנסה חברת אפל לטפל בבעיה מזווית אחרת. החברה הגישה בקשה לפטנט על סדרת צעדים האמורה להגן על האייפון מפני גנבים ומשתמשים לא מורשים. הפטנט, ששמו "שיטה ודרכים לזהות משתמשים לא מורשים של מוצר אלקטרוני" גם יגן מפני פריצות אייפון (Jailbreak) ועוד סוגי האקינג למכשיר.

הבקשה לפטנט מזכירה ספציפית Jailbreaking והאקינג, הסרת נעילה והוצאה של כרטיס סים מהמכשיר. תגובת האייפון לצעדים אלו תהיה הפעלה חשאית של מצלמתו, צילום, תיוג התמונות עם המיקום של צילומן והעלאתן לשרת. כך יאותרו מכשירים גנובים, למשל ואפל אכן טוענת שחסימת הפריצה נועדה להגנה מפני גנבים. "גישה למידע רגיש, דוגמת פרטי כרטיס אשראי וכתובת בית, יכולה להיחסם. במצבים מסוימים המידע הזה יכול להימחק מהמכשיר, למשל כאשר המכשיר זיהה משתמש שאינו מורשה", כתבה אפל בבקשה. העניין הוא שאותו זיהוי יכול להיות גמיש מאוד, ולכלול גם מצבים בהם משתמש חוקי עושה שימוש מהסוג שאפל לא אוהבת, כמו הסרת הנעילה שלו.

אתר הרג'יסטר הבריטי, המדווח על הגשת הפטנט של אפל, טוען כי שורת הצעדים שמציעה החברה נראית אורווליאנית. "היא נותנת לסטיב ג'ובס וחבורתו את האפשרות להתנקם כאשר האייפון משומש בדרכים אותם אפל אינה מתירה". עוד תוהים ברג'יסטר מה יקרה כאשר המכשיר יחליט שהוא גנוב כאשר הוא למעשה אינו, ויפעיל את המצלמה שלו כאשר המשתמש נמצא במקלחת או ברגע אינטימי אחר. בקרוב נדע?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully