וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופי הולם: רשמים מ-Bioshock Infinite

ראינו את הדגמת המשחקיות הראשונה של Bioshock Infinite - הכותר השלישי והמסקרן בסדרת ביושוק

אנשי 2K Games, שמפיצה את ביושוק, יודעים מה יש להם בידיים. חדר ההדגמה של המשחק החדש בסדרה, Bioshock Infinite, עוצב כחדר הקרנה יפהפה מהשנים הראשונות של המאה הקודמת – התקופה בה מתרחש המשחק. נברשות על התקרה, תמונות מעטרות את הקירות, כביכול-גרמופון מנגן, ומסך אחד בקדמת הבמה מציג לנו את הלוגו של מפתחת המשחק. רק חבל שכל ניסיון להוציא מצלמה בחדר נגמר בדרישה מנומסת להכניס אותה בחזרה לתיק.

חייבים לציין, הכותר החדש הוא מה שנקרא המשך רוחני. ככל הידוע לנו, אין קשר ישיר בינו לבין ביושוק 1 ו-2, שהתרחשו שניהם בעיר התת-קרקעית Rapture. ביושוק החדש, לעומתם, נוסק לשמיים, ולוקח אותנו לעיר האווירית קולומביה, שמרחפת בגובה של כמה קילומטרים כשהיא מוחזקת על ידי צפלינים (צפלינים!) וכדורים פורחים ענקיים. כמו כן, כיוון שהמשחק מופתח על ידי האנשים שפיתחו את הכותר הראשון ולא עבדו על המשחק השני בסדרה, לא כולל Infinite חידושים שהוכנסו בביושוק 2.

כשיריד עולמי הופך לאיום עולמי

"למשחקים בסדרת ביושוק יש קונטקסט היסטורי" אומר המפיק של Bioshock Infinite, "אך מטרתם אינה להוות שיעור בהיסטוריה, כי אם להיות מהנים". וכך, היקום בו הם מתרחשים אמנם דומה לשלנו, אך גם די שונה.

בעולם של ביושוק, החליטה ארה"ב בתחילת המאה ה-20 לשלוח מסר לעולם – מסר של שלום. את היריד העולמי שלה, בנתה המדינה בדמות עיר אווירית גדולה ששמה קולומביה, על מנת שזו תטייל בעולם ותקרב בין לבבות. אבל משהו השתבש. כמו תמיד. מאבק כוחות פנימי בתוך קולומביה העלה לשלטון בעיר קבוצה שהאמינה כי ארה"ב צריכה לא רק להראות את יופיה לעולם, כי אם גם את כוחה. לאחר תקרית בינלאומית אלימה, התכחשה ממשלת ארה"ב לקולומביה, והעיר נעלמה מהרדאר של העולם, כשהיא מופיעה מדי פעם בנקודות שונות על פני הגלובוס, מפחידה את התושבים ושוב נעלמת לתוך העננים.

וכך אנחנו גם מתוודאים לגיבור שלנו, בוקר דה-וויט (Booker DeWitt) בעל השם של נבל על. דה-וויט איננו אדם טוב, בלשון המעטה, אבל הוא טוב בביצוע משימות שאחרים לעולם לא ייקחו על עצמם. כשהוא על סף אבדון, מקבל דה-וויט הצעה מאדם מסתורי, שמבקש ממנו להציל אישה צעירה בשם אליזבת', שכלואה בקולומביה. הלקוח לא רק יודע איפה בדיוק נמצאת כעת העיר המסתורית, אלא גם יכול להביא את דה-וויט לשם.

לדברי המפתחים, הצלת אליזבת' מתבררת כמשימה קלה מאוד עבור דה-וויט, אבל בריחה עמה מ"קולומביה" היא כבר עסק קשה הרבה יותר, בייחוד כשאחריהם רודפת מפלצת ענקית.

הראיתם, איזה יופי?

הטיול המונחה שלנו ב'קולומביה' מתחיל מהתאוששות לאחר איבוד הכרה, כשאת הקיר מולנו מעטר ציור קיר יפהפה שהמסר שלו הוא "זרים, החוצה". תשומת הלב מופנית לסוס מתכתי חצי שבור שצועד בעצב על הכביש מרוצף-האבנים, כשהוא גורר אחריו עגלה. אך אין זמן לבהות, כי פיצוץ מרעיד את הרחוב – כדור פורח שהחזיק בניין שלם נקרע, והבניין מתחיל לצנוח לקרקע. ובו בזמן, בבניין בוער בסוף הרחוב, רובוט מנקה את המרפסת בלי להיות מודע בכלל למה שקורה סביבו.

כזו היא קולומביה אליה מגיע בוקר דה-וויט – דיסטופיה מתפוררת שתושביה נמצאים עמוק בתוך מלחמת אחים (בה אליזבת' היא דמות מפתח, אבל לא ידוע בדיוק למה). בו בזמן, זו אחת הערים היפות ביותר שראינו במשחק וידאו מאז ומעולם – כל פריים כאן אפשר למסגר ולתלות על קיר.

ויש גם אקשן

אבל "ביושוק" הוא משחק פעולה, והאקשן שלנו מתחיל לאחר שאנו פוגשים איש שנואם בפני גן ריק על שנאתו כלפי זרים. מסתבר שהוא שונא גם אותנו, וכך גם חברו, שמשלח לכיווננו עשרות עורבים.

הנואם לא נשאר לקרב, קופץ על מסילה שמחברת בין הבלון עליו אנחנו נמצאים לבין חלק אחר בעיר ומחליק לכיוון תותח כבד, בו הוא מתכנן להשתמש נגדנו. את חברו חובב-העורבים הורגים בקלות, ואז – לראשונה – נחשפים גם כוחות הקסם החדשים של Bioshock Infinite.

אנחנו עדיין לא יודעים איך בדיוק עובדת מערכת הקסמים ב-Bioshock Infinite, אבל בהדגמה ראינו איך אחרי שתיית משקה מפלאסק של חובב העורבים, מקבל הגיבור את היכולת לזמן אותם בעצמו. כמו כן, יש לבוקר דה-וויט גם יכולות טלקינטיות – הזזת חפצים בכוח המחשבה, כולל הטיית קנה אקדח של אויב כך שיירה באויב עצמו והחזרת קליע תותח ענקי בחזרה לשולח.

אך לדברי המפתחים, רוב הקסמים החזקים ביותר נמצאים בידי אליזבת', והיא תסכים להשתמש בהם עבורכם, זאת במחיר מסויים לבריאותה שלה. זו הולכת להיות אחת מהבחירות שיש בידי הגיבור – עד כמה להקל על משימתו במחיר בריאותה של האישה עליה נשלח לשמור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

יש למה לחכות

לא ברור עד כמה ההדגמה שראינו מייצגת את מה שיקרה לאורך המשחק, פשוט כי נראה כאילו נדחסו בה כל כך שינויי משחקיות וקצב. אבל אם מה שראינו הוא תרכיז של Infinite, שיהיה מהול במוצר הסופי, הוא בכל זאת נראה מאוד מבטיח. ועכשיו, נשאר לחכות ל-2012, בה המשחק ייצא.

  • עוד באותו נושא:
  • bioshock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully