וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רוצה להיות שוער?

המפיק האחראי על סדרת משחקי Fifa טוען שלרובכם אין את המשמעת העצמית כדי לשחק כשוערים ב-Fifa 11

דייוויד ראטר לא מאמין בכם, קוראים יקרים. מי שמפיק את סדרת משחקי "פיפ"א" כבר יותר מעשור, מסביר למה אחד החידושים הגדולים ב-Fifa 11 - היכולת לשחק כשוער - כלל לא מתאים למרבית השחקנים: "לאינטליגנציה מלאכותית יש משמעת, לאנשים לא". על המשפט הזה יחזור ראטר מספר פעמים במהלך הדגמה קצרה של חידושי המשחק. ואכן, צריך לא מעט משמעת כדי לא לעזוב את השער, להשתלט על הכדור ולנסות להבקיע, אבל ב-EA מנסים להפוך גם את החוויה הזו למהנה.

חייבים לציין, היכולת לשחק בתפקיד שוער מתווספת לכל אחד ממצבי המשחק של פיפ"א 11 – החל ממצבי קריירה לשחקן יחיד (כן, תוכלו לבלות 15 עונות בתפקיד שוער) ועד למצבים מקוונים. גולת הכותרת כאן היא משחק מקוון בו כל 22 השחקנים על המגרש הם אנשים מרחבי העולם. ובכל זאת, ראטר אומר שהיעדר המשמעת אצל אנשים יגרום לכך שמעטים מאוד יתמידו במשחק כשוערים. התסריט בו הוא כן רואה את זה קורה, הוא מערכת המועדונים – ליגה עם קבוצות בהן יש משתתפים קבועים. "לשם", הוא אומר "יתנקזו רוב השוערים".

לא קל להיות השוער לבדו

כל האחרים יפגשו את מצב השוער בעיקר במסכי האימון, שמופעלים בזמן שהמשחק עצמו נטען. כאן ניתן להחליף לתפקיד שוער בלחיצת כפתור, ולהתאמן מול השחקן השני או מול מחשב. תוכלו להבין די מהר שלא מדובר כאן בעניין של מזל – כיוון שהשוער רואה את מסלול התנועה של הכדור בכל רגע נתון, עצירת שערים היא יותר עניין של רפלקסים ואימון. ועל פניו, המנגנון הינו פשוט מספיק – זזים עם הסטיק הימני, בוחרים לאן לזנק עם השמאלי. אבל בפעמים הראשונות בהן ניסינו לעצור כדור, זה התברר כמשימה קשה הרבה יותר משציפינו.

אך כפי שאמרנו, ב-EA לא רוצים לעשות מצב משחק משעמם. לכן, כשאתם משחקים בתפקיד שוער במצב לא מקוון, יש לכם גם שליטה עקיפה על שאר חברי הקבוצה. אמנם לא תוכלו לשלוט ישירות בתנועה שלהם, אך תוכלו להגיד להם מתי למסור ומתי לבעוט. מדובר, אמנם, במקבילה הוירטואלית של צעקת "תמסור, תמסור", אך כאן היא פקודה ולא עצה.

ככה משחקים

לא רק אנשים שחלמו תמיד להיות שוערים ימצאו חידושים ב-Fifa 11. הדבר הראשון אליו תשימו לב הוא שהמשחק עבר מקצה שיפורים גרפי נוסף, ונראה כעת יותר טוב מקודמו, הן כשמסתכלים על המגרש והן כשמדובר בפניהם של השחקנים. שני החידושים שהוצגו לראשונה ב-World Cup 2010 (שפותח על ידי צוות אחר) והיגרו לכאן הם מערכת השליטה באמצעות שני כפתורים בלבד, ומערכת פנדלים חדשה – סוג של משחק קצב.

מעבר לכך, ב-EA ממשיכים לשפר את רמת הריאליזם של תנועת הכדור והתנהגות השחקנים שנשלטים על ידי מחשב. הכדור נע בחופשיות רבה יותר, כשהוא הרבה פחות דבוק לרגל של שחקן או למגרש, וההרגשה היא שהמשקל שלו משחק תפקיד חשוב יותר מבעבר. השחקנים הממוחשבים נראו מאתגרים יותר, והסתגלו בצורה טובה יותר לטקטיקה שלנו.

החידוש האחרון שיצא לנו לראות בהדגמה של דייוויד ראטר הוא ה"הישגים" – פרסים שמקבלים על ביצוע משימות בתוך מצב הקריירה. ב-Fifa 11 יש יותר מ-400 (!) כאלה, כשהם פותחים תלבושות חדשות ומשדרגים את יכולות השחקן.

אך מה באשר לעתיד של פיפ"א, בייחוד לאחר הצגת בקרי התנועה החדשים של סוני ומיקרוסופט? דייוויד ראטר אומר כי "קינקט ומוב הם רעיונות טובים. אם אמצא דרך לשלב אותם בתוך Fifa כך שזה ישפר את המשחקיות, אעשה זאת, אבל בינתיים לא מצאתי איך לעשות את זה". ראטר כן מודה לקונאמי – מפתחי סדרת "פרו אבולושן", על כך שבאמצעות התחרות הם הניעו את Electronic Arts "להגיע לרמת משחקיות מדהימה".

  • עוד באותו נושא:
  • Fifa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully