וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגד תציע אינטרנט אלחוטי בקווים בין-עירוניים

אמיתי זיו

26.8.2010 / 7:03

אחרי פיילוט ארוך עומדת אגד להשיק שירות גלישה אלחוטי (wifi) בכמה קווים בין-עירוניים. השירות יושק בשבועות הקרובים

אחרי פיילוט ארוך שהחל באגד בנובמבר 2009, עומדת אגד להשיק שירות גלישה אלחוטי (wifi) בכמה קווים בין-עירוניים. השירות יושק בשבועות הקרובים ב-20 קווים, ובהם קו 480 העמוס בין תל אביב לירושלים, וכן הקווים 953, 963, 962 ו-966 המקשרים בין הגליל והגולן לירושלים. ההשקעה הכספית במיזם היא כ-85 אלף שקל עד כה. ה-wifi באוטובוסים יינתן ללא תשלום, בנוסף, אגד בוחנת הקמה של פורטל ייעודי לגולשים, שיעלה בשלב החיבור של הגולש לאינטרנט וייתן מידע רלוונטי.

"הגלישה האינטרנטית האלחוטית פותחת את הדלת לעולם של אפשרויות חדשות בו יוכלו נוסעי אגד ליהנות משירותי bus-on-line-on", אומר אייל יחיאל, מנהל אגף השיווק באגד. "במסגרת השירות אפשר יהיה לקבל מתוך האוטובוס את כל המידע הקשור בהמשך הנסיעה, ביעד אליו רוצים להגיע, לבצע הזמנות ולקבל שירותים מבוססי מיקום".

שירות הגלישה באוטובוסים יתבסס על נתב סלולרי שיותקן בכל אוטובוס. חברת פלאפון, שמספקת שירותי סלולר עבור חברי אגד, שותפה למיזם. האינגרטורית של המיזם היא חברת קורן-רון וחברת יוניסרף בנתה את הפורטל הייעודי לשירות. רשת פלאפון היא החדשה מבין רשתות הדור השלישי של חברות הסלולר ויכולה לספק קצבים של עד 14.4 מגה-ביט לשנייה בהורדה, ובפועל מהירות ממוצעת של 4 מגה-ביט לשנייה. מהירות זו תתחלק בין כל הגולשים באוטובוס בודד. לא בטוח שחברות הסלולר מאושרות מהמיזם החדש של אגד כי התקנת wifi מצד אגד תוריד את הנחיצות של לקוחות לרכוש מודמים סלולריים אישיים.

מהלך חיבור האוטובוסים לאינטרנט ילווה גם במיתוג מחדש של האוטובוסים. אגד מצטרפת בשירות לחברת האוטובוסים מטרופולין שמפעילה קווים בדרום ובשרון. מטרופולין חנכה באחרונה כמה קווים מרושתי wifi. בניגוד לאגד, ברכבת ישראל אין גישה לאינטרנט אלחוטי בקרונות. בעבר עשתה חברת הרכבת מספר ניסויים טכנולוגים באספקת wifi ללקוחות, אך בסופו של דבר גנזה את הפרויקט. ברכבת טענו כי מדובר בהוצאה כספית גבוה בגין רישות הקרונות. עם זאת, הניסיון של אגד מצביע כי ההשקעה אינה גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully