וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם סודי נחשף

Secret World הוא משחק תפקידים המוני בו לא תעלו בדרגות, ולא תבחרו סוג דמות, אך כן תוכלו לירות מקלצ'ניקוב

"בתקופה בה World of Warcraft הוא המלך הבלתי-מעורער של משחקי תפקידים, לא קצת מפחיד לנסות ולפתח כותר תפקידים המוני אחר?" אני שואל את אנשי חברת FunCom – חברה שפיתחה את Age of Conan ההמוני שלא זכה להצלחה רבה – וכעת מנסה את מזלה שוב באותו התחום עם "Secret World". "לא", הם עונים בפשטות. לטענתם, למרות הדומיננטיות של WoW, יש מספיק שחקנים שרוצים משחק אחר, משהו חדש וייחודי. Secret World אמור לספק להם את זה.

אנחנו בתערוכת גיימסקום, בחדר שעוצב כמו פאב בריטי ואף כולל מבחר בירות שמחולקות לעיתונאים לפני ההצגה הראשונה של "העולם הסודי". בשנה האחרונה, חשפו ב-Funcom מספר טריילרים של המשחק, אך אלה היו בעיקר קדימוני אווירה, שזורקים לאוויר פרטי עלילה ומרמזים כי מדובר במשחק המבוסס על מיתולוגיה מודרנית של ארגונים סודיים – מטמפלרים ועד לאילומינטי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלצ'ניקוב? עדיף על כדור אש!/מערכת וואלה!, צילום מסך

העולם מפחיד!

"מה שתראו עכשיו, הוא תמצית של השעה הראשונה למשחק" נאמר לנו. ובהתחלה, זה נראה בעיקר מטופש. כותרות של תיאוריות קונספירטיביות רצות על המסך – החל מ"העולם הוא חלול" ועד ל"הדבורים הם סימן מקדים", כשבסופו של דבר אנחנו מקבלים את הפאנץ' ליין: "כל זה נכון!". ובו בזמן אני מבין את הבעיה שלי, לקח לי זמן מה לנתק את מעגלי הציניות. אחרי הכל, אנחנו מדברים כאן על משחק פנטזיה, אסקפיזם לתוך עולם שאמנם נראה כמו שלנו אבל פועל על פי חוקים אחרים.

מעטים הם משחקי התפקידים ההמוניים שהתרחשו בעולם המבוסס על שלנו. אחרי הכל, אם כבר לשאוב את השחקן להרפתקאות, למה לא ללכת רחוק לחלל או לארץ קסומה. ובכל זאת, יש משהו קסום בתחושת ה"מוכר אבל שונה" ש-Secret World מציג. אז נכון, הלונדון שלו לא נראית כמו לונדון אמיתית, ורוב הסיכויים הם שברכבת התחתית של טוקיו יש הרבה פחות מפלצות, אבל אלה עדיין לונדון וטוקיו, ולא אזרות' או טאטואין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סבתא, למה העיניים שלך בוערות כל כך?/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא כמו אחרים

הבדל מהותי נוסף בין Secret World לבין משחקים אחרים הוא במבנה הרמות וסוגי הדמויות שבו: אין לו אחד כזה. במשחק הזה, לא תצטרכו לעלות דרגות, וגם לא תצטרכו לבחור בתחילת המשחק האם תשחקו קוסם, לוחם או גרביל. במקום זה, יש ב-Secret World יכולות. שבע יכולות אקטיביות ושבע פאסיביות יכולות להיות לכם בכל רגע נתון, ואף תוכלו לנסות יכולות חדשות לפני שתבחרו מה לקחת. כך, בכל רגע נתון תוכלו לשנות את הייעוד של הדמות, בלי הצורך ללכת ולעלות מדרגה 1 לדרגה 80 פעם נוספת.

מכניקת משחק מעיינת נוספת היא "מצבים". היכולות בהן אתם משתמשים על אויביכם וחבריכם מכניסות אותם ל"מצב" מסויים, וחבריכם לקבוצה יכולים לנצל את המצב הזה. כך, זריקת כדור אש על אויב תהיה עשויה להפוך אותו לפגיע יותר כשיורים בו בקלשניקוב או מנסים ליצור קשר בין פניו לבין פטיש ענקי – דברים שאין לכם בארסנל, אבל דווקא יש לחבריכם לקבוצה.

כדי להדגים את המכניקה הזו, הוצג בפנינו ה-Flash Forward – אחד הדברים הראשונים שתעשו לאחר שתגיעו לעיר של קבוצתכם. כדי להסביר לכם את רזי המשחק, דמות מסתורית תתן לכם הצצה אל העתיד שלכם. העתיד הזה, ברכבת התחתית של טוקיו, הוא המפגש הראשון שלכם עם מערכת הקרבות והיכולות הקבוצתיות של Secret World.

מה שלא קיבלנו בהדגמה, ולא נקבל כנראה עד להשקת המשחק עצמו, זה את התמונה הגדולה. מאיפה הגיעו המפלצות? למה שלוש הקבוצות במשחק, ששונאות אחת את השניה, איחדו כוחות? לאן נעלמו הדבורים? אם כדור הארץ חלול, מה הקטע עם מגמה? את התשובות האלה נקבל מתישהו בשנה הבאה, כשהמשחק צפוי להגיע לחנויות. אבל בינתיים, העולם הסודי נראה מעניין, ושונה מספיק מכל מה שקיים כיום בשוק כדי לבלוט בנוף משחקי התפקידים ההמוניים.

  • עוד באותו נושא:
  • Secret World

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully