וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אומרים באנגלית 'כבר לא רלוונטי'?

30.8.2010 / 12:10

לאחר 126 שנים, שוקלים לראשונה בהוצאת אוקספורד לא להוציא את המילון המפורסם בגרסה מודפסת. האשמה: האינטרנט

מילון אוקספורד האנגלי הוא כנראה המותג החזק בעולם בתחום המילונים, אך מסתמן כי אפילו הוא אינו יכול להתמודד עם האינטרנט. הוצאת Oxford University Press המוציאה אותו מסרה אתמול כי לאחר 126 שנים בהן מודפסות מהדורות המילון, כעת נשקלת האפרשות כלל לא להדפיס את הגרסה הבאה - מכיוון שכיום רוב האנשים מעדיפים לבצע חיפוש באתר של אוקספורד.

אתר המילון זוכה לשני מיליון כניסות בחודש, כאשר חלק ממשתמשיו הם מנויים משלמים, שתמורת 295 דולר לשנה זוכים לשורה של שירותי פרימיום, כמו משפטים לדוגמה הכוללים מילים שחיפשו והשמעת המילה בעזרת קובץ אודיו. הצלחה זו היא חלק ממגמה רחבה יותר, הכוללת גם את וויקיפדיה, הזוכה לפופולריות רבה יותר מאינציקלופדיות מודפסות. לאור מגמה זו, שוקלים המוציאים לאור של אוקספורד אם הטרחה על גרסה מודפסת ראויה בימים אלו. "כרגע אנו חווים דרישה מוגברת למוצר המקוון שלנו, אך גרסה מודפסת בהחלט תישקל, אם יהיה לה ביקוש מספיק בעת הפרסום", מסרה אוקספורד בהודעה רשמית. נייג'ל פורטווד, מנהל בהוצאה, אמר בראיון ל-Sunday Times שהוא לא חושב שמהדורה חדשה תודפס. "שוק המילונים המודפסים הולך ונעלם. הוא צנוח בעשרות אחוזים מדי שנה", אמר.

במקביל להצהרות אלו מצידה של אוקספורד, הודיעה הוצאת הספרים הרפר-קולינס כי מותחן חדש שפרסמה מוכר בשבוע הראשון שלו בשוק יותר עותקים במהדורתו הדיגיטלית מאשר זו המודפסת. הספר I’d Know You Anywhere של הסופרת לורה ליפמן מכר 4,739 עותקים דיגיטליים לעומת 4,000 עותקים פיזיים בחמשת הימים הראשונים שלו בשוק. "זה הספר הראשון שלנו שעשה זאת", אמר פרנק אלבניס, סגן נשיא בהרפר-קולינס. "מה שאנו רואים כעת זה שכאשר ספר מקבל ביקורת טובה, הוא מקבל תמריץ מהיר יותר בצד הדיגיטלי מאשר בצד הפיזי, מכיוון שאנשים המחזיקים בקורא ספרים דיגיטלי יכולים לקנות אותו מיד". מספר הוצאות לאור מעידות כי כיום השוק הדיגיטלי אחראי ל-8% מהכנסותיהן, בעוד שלפני שנה היה אחראי ל-3%-5%. ההערכה היא כי עד סוף 2012 הוא יוכל להגיע גם ל-20%-25%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully