וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לייק ספאם?

31.8.2010 / 12:14

לוחצים על כפתור ה-Like של פייסבוק בכל מקום? דעו שאתרים יכולים לנצל לחיצות אלו כדי לפרסם ספאם ב-Feed שלכם

כפתור ה"לייק" של פייסבוק נמצא בהמוני מקומות ברשת, כולל בכתבות שלנו בוואלה! כעת מתברר שלחיצה עליו יכולה לחשוף את המשתמשים לסוג של ספאם. האתר bingocardcreator.com פרסם כי גילה שלאחר שמשתמש לוחץ על כפתור ה"לייק" באתר מסוים – יכול אותו אתר לפרסם הודעות ב-Feed הפייסבוק בו צופה המשתמש. לא מדובר בתקלה או בפרצת אבטחה, אלא בהגדרת פעולה רשמית. במסמכי פייסבוק הרשמיים הנוגעים לפיצ'ר נכתב כי "כאשר משתמש מקליק על כפתור 'לייק' בעמוד שלך יש לך את היכולת לפרסם עדכונים לאותו משתמש".

"הפעולה הזאת מפירה את ציפיות המשתמש. פייסבוק מעולם לא אמרה למשתמשים שכך היא מתכוונת להשתמש בכפתורי ה'לייק'. הכוונה של המשתמש היא 'תגיד לחברי הפייסבוק שלי שאני אוהב את זה'. זה לא סביר לצפות שהמשתמש יהיה מעוניין לקבל הודעות שיווקיות לאחר שלחץ על הכפתור", נכתב במאמר ב- bingocardcreator.com, בו גם מוצע לקוראים ללחוץ על "לייק" ולהיווכח שהאתר אכן מסוגל לאחר מכן לפרסם להם ב-Feed. בבדיקה שעשינו הפיצ'ר אכן פעל בצורה הזאת והודעה מהאתר הופיעה ב-Feed (ראו תמונה).

"אם אתם עדיין לא מקבלים ספאם מעמודים להם עשיתם 'לייק' זה לא אומר שלא תקבלו גם בעתיד. חשוב להבין שאתם סומכים על בעליו של דף בכל פעם שאתם לוחצים על הכפתור בו. הוא יכול להפוך לספאמר בכל עת, על ידי פחות מעשר דקות עבודה של כתיבת קוד. זה ינוצל בעתיד", קובע האתר.

bingocardcreator.com גם מסביר כיצד ניתן למנוע אפשרות של ספאם מהסוג הזה. ניתן, כמובן, ללחוץ Unlike על עמודים בהם נלחץ קודם ה-Like וכך לבטל את היכולת של האתר לשלוח הודעות. במידה וכבר מתקבלת הודעת ספאם ב-Feed, ניתן ללחוץ עליה X, לבחור Remove, ואז ללחוץ על אחד הכפתורים שחוסם הודעות נוספות מאותו גוף שולח (Hide Application או Mark As Spam). דרך ארוכה יותר היא להיכנס להגדרות הפרופיל, ל-Likes and Interests ושם ללחוץ על Remove Page על הדף שולח הספאם.

וואלה! TECH מבטיחה שלא תשלח לכם ספאם דרך פייסבוק, כך שאתם יכולים לעשות לנו Like בחופשיות ונדיבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully