וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם רוצים להיות בטלוויזיה

1.9.2010 / 13:19

שוק שירותי המדיה מתחמם: אמזון עובדת על שירות הזרמת תכנים טלוויזיונים דרך הרשת, וגם סוני פועלת בכיוון הזה

גזרת אספקת שירותי המדיה האמריקאית מתחממת. הוול סטריט ז'ורנל מדווח כי חברת אמזון עובדת על שירות הזרמת תכנים דרך האינטרנט, שיוצע ללקוחות בשיטה של מנוי. בשבועות האחרונים מנהלת אמזון מגעים עם חברות מדיה דוגמת NBC, ויאקום וטיים-וורנר. בכך נכנסת אמזון למגרש שהולך ומתמלא בשחקים, ביניהם גוגל – שעומדת לשווק את ה"גוגל TV", הולו, נטפליקס ואפל. כל אלו שואפות ליצור מהפכה בסלון הביתי ולהפוך את הטלוויזיה למכשיר שאינו צורך תכנים רק מתחנות שידור, אלא גם מהרשת. על פי דיווחים ושמועות, אפל עובדת על מכשיר חדש שיזרים וידאו מהאינטרנט ישירות למכשירי טלוויזיה. בנוסף, החברה עומדת להוסיף לחנות האייטיונס שלה אפשרות לצפייה בסדרות טלוויזיה תמורת 99 סנט. הערב עומדת אפל לקיים אירוע בו ככל הנראה תושק הגרסה החדשה של האייפוד, וייתכן שהחברה תכריז בו גם על שירות זה או על חידושים נוספים.

לדברי הוול סטריט ז'ורנל, אמזון מתכננת מודל דומה לזה של נטפליקס, שיתבסס על קטלוג תוכן ישן יותר ועכשווי פחות. חברות מדיה לרוב אינן ששות לשים ברשת את התכנים העכשוויים ביותר שלהן, ולכן קטלוג של תוכן פחות עדכני יכול להוות פתרון טוב בשבילן. אמזון שואפת להשיק את השירות שלה לקראת סוף השנה, והצופים יוכלו להשתמש בו דרך דפדפן אינטרנט או דרך מכשירים המאפשרים חיבור לרשת. לא ברור כמה יעלה המנוי, והשמועות הן שייתכנו מספר מודלים: 79 דולר לשנה או מנוי חינמי ללקוחות פרימיום קיימים של אמזון.

במקביל לפרסום זה, מפרסם ה-Financial Times כי ייתכן שחברת סוני עומדת להכריז על שירות מנויים הכולל תכני וידאו ומוזיקה כבר היום, עוד לפני אירוע ההכרזה של אפל. העיתון טוען כי השירות ירוץ בתחילה במכשירי פלייסטיישן 3, ומשם יתפשט לטלוויזיות, מכשירי בלו-ריי, ווקמנים וטלפונים סלולריים של סוני. ייתכן כי מטרתה של סוני אינה להתחרות במגרש אליו נכנסת כעת אמזון, אלא להציג מוצר בעל יתרונות רבים יותר מאלו של המתחרה נינטנדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully