וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון פינגים ביומיים

5.9.2010 / 11:13

מיליון איש נרשמו ל"פינג" של אפל ביומיים. אך מבקרי הטכנולוגיה מלאים בביקורת שלילית על הרשת החברתית החדשה

חברת אפל הודיעה כי ברשת החברתית מבוססת המוזיקה שפתחה, "פינג", נרשמו יותר ממיליון איש ביומיים. לדברי אפל, שליש מהמשתמשים שהורידו את גרסה 10 של תוכנת אייטיונס (המאפשרת גישה לרשת החדשה) גם נרשמו לפינג. עם זאת, יש לזכור כי הכמות של כלל המשתמשים באייטיונס היא 160 מיליון, כך שמדובר בכמות נרשמים קטנה יחסית. " אנו מצפים שפינג תהפוך לקהילה שהולכת וגדלה ככל שיותר אנשים יורידו את אייטיונס 10", מסרה אפל בהודעתה הרשמית.

הרשת החברתית החדשה הושקה בשבוע שעבר, יחד עם מכשירי האייפוד החדשים עליהם הכריז סטיב ג'ובס. היא מאפשרת למשתמשים לעקוב אחר אמנים כליידי גאגא, קולדפליי, יו-2 ועוד, להתעדכן בהופעותיהם ולצפות בתמונות ובקליפים שלהם. המשתמשים יכולים לפרסם פוסטים בנוגע לאמנים ולתקשר בנושא מוזיקה.

לא כל הפרשנים בטוחים בהצלחה העתידית של פינג. למעשה – מאז ההשקה נכתבו טורי דיעה רבים בכמה מאתרי הטכנולוגיה המובילים, המבקרים את השירות החדש. האתר Social Beat, למשל, כותב ש"פינג והבאזז של גוגל סובלים מאותה הבעיה: אף אחד לא יודע מה לעשות איתם לאחר שהושקו. פינג סובל מאותה בעיית 'ומה עכשיו?' של באזז. קל להירשם אליו, אבל לאחר מכן אתה צריך לחפש את חבריך ולחפש ידנית אמנים שאתה אוהב. כאשר אתה עוקב אחרי אנשים, אתה בעיקר נחשף לאמנים שממליצים על אלבומיהם – משהו שמעריצים לא צריכים עזרה איתו". האתר קובע כי "אפל צריכה ליצור אפשרות של ייבוא חברים מפייסבוק ולהגדיר בבהירות מה אנשים יכולים לעשות עם פינג כאשר היא תהפוך לרשת חברתית משגשגת".

אריק שונפלד מבלוג הטכנולוגיה המוביל טק קראנץ' כתב כי "הבעיה הכי גדולה של פינג היא שהשירות חי בתוך אייטיונס. הוא אף מבודד שם. אייטונס אינה חברתית. היא אפילו לא בווב". פיטר קפקא כתב באתר All Things Digital ש"פינג לא רוצה לדעת הרבה עליך. אפל החליטה לחצוץ בין פינג לבין אוסף המוזיקה שלך". דייב ווינר מהאתר Scripting News כתב ש"פינג אינה רשת חברתית, לפי שום הגדרה ריאליסטית של המושג. ההנחה שלי לגבי הסיבה שבגינה אי אפשר לפרסם ל-Timeline היא שאפל פוחדת שנגיד משהו רע עליהם או על פינג".

המדור Fortune באתר של ה-CNN אף נותן לאפל שורה של עצות להצלת פינג. ביניהן: תיקון ממשק הניווט, בקרת ספאם, הרחבת אפשרויות ביטוי לגבי מוזיקה אוהבה, הוספת דרכים פשוטות למציאת חברים וחיבור לפייסבוק ולשירותים חברתיים קיימים נוספים. "פינג עדיין יכולה להינצל, אך היא צריכה עבודה רבה ומהר, כל עוד עדיין מקדישים לה תשומת לב", קובעים ב-CNN.

  • עוד באותו נושא:
  • פינג
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully