וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה מרימה דגל חדש

גיא לוי, GSM Israel

6.9.2010 / 11:37

מכשיר הדגל החדש של נוקיה, N8, עדיין לא הגיע לשוק, אך כבר הגיע לידינו. סקירה ראשונה של אבטיפוס מתקדם

לנוקיה הפינית יש מקום של כבוד בהיכל התהילה של יצרניות מכשירי הסלולר, בזכות שנים של ייצור מכשירים איכותיים, אמינים ונוחים לתפעול, כמו גם בזכות היותה יצרנית הסלולר הגדולה בעולם כיום. רבות ממתחרותיה ניסו, ועדיין מנסות, לחקות את נוקיה בכל הקשור לאמינות ואיכות המכשירים.

קחו, למשל, את ה-N95. בשנת 2007 השיקה נוקיה את טלפון הדגל הזה, שהפך במרוצת הזמן לאחד הסמארטפונים המצליחים ביותר מאז ומעולם. הוא לא היה חף מליקויים (זמן סוללה גרוע, מעט מגושם), אבל ההיסטריה סביב המכשיר גרמה לחסרונות אלה להיעלם כאילו לא היו. אחיו המשודרג, ה-N95 8GB, המשיך את המסורת המפוארת ומשך כמו מגנט עוד ועוד לקוחות לרכוש אותו.

ואז משהו קרה. אמנם החברה הוציאה מגוון מכשירים רב וגם כאלה אשר אמורים להיות ממשיכי דרכו של ה-N95, אבל איכשהו הדברים לא הסתדרו. שיא ה"שפל" היה ככל הנראה לאחר השקת ה-N97. סמארטפון בו תלתה נוקיה תקוות רבות, שהתנפצו לחברה בפנים. הכישלון, לפחות מבחינה תדמיתית, היה אדיר. גם חסידי נוקיה, אותם לקוחות שהלכו והולכים עם החברה באש ובמים, לא הצליחו (ולא ממש ניסו) לעצור את כדור השלג של ביקורות קוטלות ותגובות לא מרוצות. בנוקיה עוד עשו קולות של פרפור כאשר השיקו את גרסת ה-Mini למכשיר, אבל גם היא לא נתנה להם את החבל ההצלה.

לא עברה תקופה ארוכה וגם שם, במסדרונות החברה בפינלנד, הודו מנהלי נוקיה בפה מלא כי מדובר בכישלון חרוץ. אתם מבינים? החברה הגאה, זו שבמשך שנים השאירה אבק לכל היצרניות האחרות, מודה ומתוודה כי ה-N97 נחל כישלון חרוץ.

אז מה עושים? מיטב המוחות התכנסו, המעצבים העבירו עוד ועוד סקיצות - כל זאת כדי לשבור את הראש וליצור את המכשיר האולטימטיבי. כזה שלא יהיה גדול מדי, לא כבד מדי ולא מגושם מדי, אבל יצויד בפסגת הטכנולוגיה העכשווית. גם מערכת ההפעלה עברה ריענון ושדרוג רציני בדמות הסימביאן^3 הכל כך מסקרנת. האם היא תצליח במה שגרסאות סימביאן קודמות כשלו?

ה-N8 הוא המכשיר שתפקידו היחיד והמיוחד הוא להחזיר עטרה ליושנה, להביא את נוקיה בחזרה לפסגת עולם הסלולר. ואנחנו זכינו להשתמש בו לאורך כשבוע, ולפרסם את אחת הביקורות הראשונות בעולם על המכשיר. כאן המקום להבהיר שליורוקום לא היה חלק בהגעת המכשיר לשולחננו, ושעדיין לא מדובר בגרסה סופית של מערכת הפעלה.

עיצוב ואיכות הבנייה:

ללא ספק אחת הנקודות החזקות במכשיר. ה-N8 בנוי מאלומיניום שעובר תהליך בו מצפים את המתכת בשכבת הגנה ההופכת אותה לעמידה יותר. כך, למשל, קשה מאוד לשרוט את המכשיר, ולא נשארות עליו טביעות אצבע. כמו כן, תהליך הציפוי משווה למכשיר מראה יוקרתי ואיתן. מעבר לכך, המכשיר לא גדול מדי, ונוח הן כשמחזיקים אותו ביד והן כשמצמידים אותו לאוזן.

לראשונה, החליטה נוקיה לייצר מכשיר ללא סוללה מתחלפת, וכתוצאה מכך אין לו מכסה שנפתח בקלות. כפתור חומרה בודד מעטר את חזית המכשיר, כשבצידיו נמצא את כפתורי הווליום, כפתור נעילת מקשים וכיבוי מסך, חריצי כניסה לכרטיס זיכרון (מיקרו SD) וסים. נוסף על כך, יש כאן שקע טעינה וסנכרון מסוג מיקרו USB.

בחלקו התחתון של N8 נמצא שקע טעינה נוסף (נוקיה קלאסי) ובחלקו העליון שקע מיקרו HDMI המאפשר להציג את מסך המכשיר על גבי מסך LCD או פלזמה גדולים. יציאת הסאונד היא בפורמט דולבי דיגיטל (5.1) מה שמאפשר להציג מהמכשיר סרט קולנוע באיכות קול ותמונה מעולים על גבי מסך גדול ללא כל בעיה.

המסך:

המסך הוא מקום נוסף בו שיפרה חברת נוקיה עמדות בצורה משמעותית. המסך הקפסיטיבי בגודל 3.5 אינץ וברזולוציה של 640x360 איכותי ומגיב טוב בהרבה מכל מכשיר מגע אחר של נוקיה עד היום. למסך 16 מיליון צבעים והוא עשוי מחומר איכותי המונע שריטות.

ל-N8 מעבד הגרפי שעובד בצמידות עם המעבד הרגיל של המכשיר, ולוקח חלק מהנטל שלו כשמדובר בהצגת סרטים ומשחקים. התוצאה היא ניגון סרטי HD בצורה חלקה (עם איכות תמונה טובה גם כשאתם מחברים את הטלפון למסך הביתי) ומהירות מרשימה בהפעלת משחקים. תאורת המסך טובה, אולם חלשה יותר מהמתחרים כמו האייפון 4, הגלאקסי S ומכשיר ה-Wave של סמסונג.

מערכת ההפעלה:

ה-N8 הינו המכשיר הראשון שנוקיה משיקה עם מערכת ההפעלה סימביאן^3. מדובר במערכת הפעלה חדשה, אך היא לא מהווה שינוי דרמטי, מבחינה עיצובית לפחות, מהמערכת הקודמת שהייתה במכשירי ה-N97 וה-5800.

כמה שינויים קוסמטיים, וכמה פיצ'רים חדשים נותנים לנוקיה את מרווח הזמן הדרוש כדי לספק את לקוחותיה עד להגעתן של מערכת הסימביאן^4 שאמורה להוות שינוי משמעותי למדי, ועד לבואה של מערכת ה-Meego מבוססת-לינוקס שפותחה בשיתוף עם חברת אינטל.

היכולת להציג 3 מסכי בית שונים הוא אחד השינויים המשמעותיים במערכת הזו, וגם כאן מיישרת נוקיה קו עם האנדרואיד הנהדרת שהולכת ותופסת תאוצה מיום ליום. השטח של מסכי הבית מוקדש לווידג'טים השונים של נוקיה, שמציגים מידע ועדכונים הן מהמכשיר והן מהרשת.

נגן המוסיקה קיבל עיצוב חדש (דמוי אפל) ולוח השנה מעתה תומך בהצגת מספר לוחות שנה במקביל. הפעלת היישומים והמעבר בין מסך אחד לשני נעשית הפעם בלחיצת מגע אחת ולא כפולה כמו שהיה במערכת הקודמת. לחיצה ארוכה נותנת יותר אפשרויות "קליק ימני".

המכשיר מציג תמיכה אמיתית במולטי-טאסקינג ולחיצה ארוכה על כפתור הבית תציג את היישומים הפתוחים, אפשרות לעבור אליהם או לסגור אותם.

חשוב מאוד לציין שוב כי המכשיר שאנחנו בדקנו אינו בגרסתו הסופית ואנשי נוקיה העולמית סיפרו לנו שגרסת המכשיר תעודכן פעם או פעמיים נוספות לפני יציאתו לשוק העולמי בעוד כ-6 שבועות לערך. יחד עם זאת ולסיכום חלק זה, מערכת ההפעלה החדשה מהווה שיפור למערכת הקודמת אך בהחלט לא מהווה מהפכה. ביחד עם המסך המשופר אנחנו מקבלים חווית מכשיר טובה יותר ממכשירי נוקיה הקודמים אך עדיין נחותה מהמתחרים המובילים - אייפון ואנדרואיד.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

צילום:

למרות הבליטה הפיזית של המצלמה מעל גב המכשיר (בערך 3 מ"מ) המצלמה עדיין מהווה את אחד היתרונות הגדולים של ה-N8.
מצלמת הסטילס של המכשיר מצוידת בעדשה של קרל זייס באיכות של 12MP עם אוטופוקס (בלחיצה על כפתור הצילום) ופלאש חזק מסוג קסנון. התמונות שיוצאות נראות נהדר הן על מסך המכשיר והן על מסך המחשב לאחר הורדתן. מצלמת הוידאו של המכשיר מצלמת באיכות HD וגם התוצאות שלה נראות נהדר.

בימים הקרובים נעלה השוואה בין המצלמות של המכשירים החדשים (N8, אייפון 4, גלאקסי S וה Wave) במסגרת מלחמת עולמות בין ספינות הדגל.

לסיכום:

קברניטי נוקיה סבורים כי ה-N8 הוא המכשיר אשר יחזיר את החברה לצמרת הסמאטפונים העולמית, אך אנו סבורים כי בפינלנד אופטימיים מדי וכנראה שאינם קוראים את השוק בצורה נכונה. כפי שרמזנו בסקירה מספר פעמים, אין ספק כי מדובר בטלפון החכם הטוב ביותר שייצרה החברה מאז ומעולם, הן מבחינת חומרה הן מבחינת מערכת ההפעלה והפיצ'רים, אך הוא אינו מחדש דבר ואינו מרגש כמו שציפינו שיהיה.

אין ספק כי חובבי נוקיה באשר הם ימצאו ב-N8 את כל מבוקשם וישארו נאמנים למותג, אך להערכתנו מי שחצה את הכביש לכיוון מערכות ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל ו-iOS של אפל, לא יחצה אותו חזרה.

נכון לכתיבת סקירה זו, אין עדיין תמחור סופי ל-N8, אך ברשת ישנן ספקוציות כי המחיר ינוע סביב 350-400 יורו.

הסקירה באדיבות גיא לוי מאתר GSM-Israel

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה
  • n8

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully