וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לזכור ולסלוח

המותג פקארד בל, שלא היה אהוד בישראל בשנות ה-90, חוזר. בדקנו את אחד המחשבים הנייחים החדשים שלו

"חיברתי וזה עובד. מדהים", אמרתי לעצמי כשהתחלתי לבדוק את הנייח החדש של פקארד בל. האבחנה הלא מאוד דקה הזו, שהפכה לבסיס של ההתרשמות שלי מהמחשב הזה, לא נראית הגיונית במיוחד – הרי ברור שהמחשב עובד, השאלה היא איך הוא עובד. אבל אנחנו מדברים כאן על מחשב נייח ממותג, ועוד ממותג פקארד בל, והצירוף הזה לא סתמי.

בואו נחזור אחורה אל שנות ה-90. באותה התקופה, שווקו בישראל מוצרי מחשוב תחת המותג Packard Bell, והם – איך לומר – לא היו מאוד טובים. המסכים היו סבירים, כן, אבל למחשבים הנייחים של פקארד בל יצא שם רע. כל כך רע, למעשה, עד שכשלונם – יחד עם כשלון מותגים נוספים שפנו לצרכן הפרטי, דוגמת Newron – היוו את אחת הסיבות העיקריות לכך שצרכנים הפסיקו לקנות מחשבי מותג.

המצב הזה שורר כאן עד היום. במרבית בתי העסק הגדולים תמצאו מחשבי מותג של חברות כמו Dell, IBM ו-HP - פרי עבודתם הקשה של משווקי המותגים לשוק העסקי. אבל אם תגיעו לבתים של אנשים, ותסתכלו על מחשביהם הניידים, רוב רובם יהיו כאלה שהורכבו על פי מפרט שבחר הלקוח. מחשבי המותג שכן פופולאריים אצל הצרכן הפרטי הם הניידים – מעטים כאן יסכימו לקנות נייד של חברה לא מוכרת.

לפני מספר שנים, החלו חברות המחשבים לנסות ולשנות את המצב הזה. HP יצאו עם סדרת נייחי מולטימדיה ביתיים, Dell הצטרפו עם סדרת נייחי הסטודיו הקטנים, ועכשיו מגיע תורה של פקארד בל. בואו ונסייג – לא מדובר באותה החברה שעשתה מחשבים גרועים בשנות ה-90, כי אם בשם מותג שנקנה על ידי Acer. כיום, משתמשת אייסר במותג הזה בשוק האירופאי, כשהיא מייצרת תחתיו סדרות של מחשבי מולטימדיה צרכניים.

היי, מדיה

המחשב אותו בדקנו הוא iMedia – מחשב מולטימדיה קטן ולא יקר במיוחד. אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר בין מחשב ממותג ומחשב לא ממותג, הוא שהראשון בדרך כלל דורש הרבה פחות התעסקות. תחברו את הכבלים (שמגיעים, כמו גם עכבר ומקלדת, יחד עם המחשב), תלחצו על הכפתור, והמחשב יעבוד. לא צריך לוודא שכרטיס המסך הוכנס עד הסוף (תסמונת חמשת הצפצופים הנוראיים), והספק של המחשב בטוח במתח הנכון.

בואו ונסייג – אם טכנאי מומחה הרכיב עבורכם את המחשב הלא-ממותג, רוב הסיכויים הם שהתוצאה תהיה זהה. אבל כמי שדימם לא פעם בזמן ניסיון להרכיב מחשב בתוך מארז חדש, אני שומר את הזכות להתלהב מכך שצריך רק לחבר כבלים ולהדליק אותו.

באייסר לא התאפקו, והתקינו על המחשב מספר תוכנות "מועילות", כמו גרסת ניסיון של אנטי וירוס וחבילת תוכנות שלהם. עם כל הכבוד, היינו מעדיפים אם ההתקנה הייתה אופציונאלית, זאת במקום המצב הנתון בו אתם צריכים להסיר את הדברים הלא רצויים.

לא הכי חזק, גם לא הכי חלש

מבחינת חומרה, תוכלו למצוא כאן מעבד Core i3-530 במהירות 2.93 גיגההרץ, 4 גיגהבייט זכרון, כונן קשיח של 500 גיגהבייט, כרטיס מסך חיצוני GeForce GT315 וצורב DVD מובנה. כל אלה ארוזים במארז קטן עם קורא כרטיסים מובנה מקדימה, כניסות USB קדמיות ואחוריות, ומאווררים שקטים יחסית.

נציין כבר כאן שמחירו של המחשב עומד על 2,799 ¤. הסיבה לכך היא שמבדיקה באתרים של חנויות מחשבים הנחשבות לזולות, הצלחנו להרכיב מפרט דומה במחיר, ובכן, דומה – כ-250-300 שקלים פחות בממוצע, אם לא מחשיבים את המחיר של מערכת ההפעלה חלונות, שמגיעה מותקנת כאן.

ומה עם הביצועים? ניסינו על המחשב הזה לא מעט דברים – החל מצפיה בסרטי HD ועד לניסיון לשחק בסטארקראפט 2. וכאן מתגלה אחת החולשות הגדולות של המחשב הזה – הוא לא מותאם למשחקים חדשים. משחקים מלפני שנה-שנתיים הוא יריץ בלי בעיות מיוחדות, אך עם אלה המאוד-חדשים הוא יתמודד רק עם הגדרות גרפיקה מאכזבות למדי. בכל הקשור לצפיה בסרטים וביצועים משרדיים, לעומת זאת, המחשב מתפקד היטב.

אז מי צריך אותך, מחשב?

כאן נשאלת השאלה. בהינתן שני מחשבים במחיר דומה מאוד, כשהאחד מהם הוא מחשב ממותג – דוגמת זה אותו אנו סוקרים, והשני הוא מחשב שתתבקשו להרכיב בעצמכם, על מה ללכת? התשובה פשוטה: עד כמה יש לכם כוח להתעסק עם הדברים שמסביב?

אם אתם רוצים להיות בשליטה מלאה על הרכיבים, לדאוג לתאימות קדימה ולעשות חקר שוק על כל חלק, אין לכם סיבה לקנות מחשב ממותג. אם, לעומת זאת, אתם רוצים לקנות מחשב, לחבר אותו תוך חמש דקות, ולהיות בטוחים שיש לו אחריות מחברה מוכרת, זאת תוך ויתור על חלק מהשליטה ברכיבים והתפשרות בנוגע למפרט, מחשב ממותג יכול להתאים לכם.

המחשב הספציפי הזה יתאים לאלה מביניכם שרוצים מחשב מותג, אך לא צריכים אותו למשחקים חדשים או תוכנות מסובכות, כי אם לשימושים ביתיים דוגמת גלישה באינטרנט וצפיה בסרטים.

ניתן להשיג ברשת באג.

  • עוד באותו נושא:
  • פקארד בל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully