וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חינם עולה ביוקר ברשת

14.9.2010 / 15:42

אוהבים לצרוך תכני מדיה חינמיים מהרשת? הסיכון שלכם ליפול על אתרים מסוכנים ולהידבק בווירוסים מזנק בהתאם

רוצים להימנע מווירוסים, נוזקות ושאר צרות אינטרנטיות? אם כך, כדאי לכם גם להימנע מהחיפוש התמידי אחר דברים חינם ברשת. זו לפחות המסקנה של חברת האבטחה מקאפי. חוקרי החברה הוציאו דו"ח המפרט מספר איומים מקוונים. הם גילו כי הוספת המילה "free" לחיפושים אחר רינגטונים, למשל, העלתה את אחוז האתרים המסוכנים בתוצאות החיפוש ב-300%. גם בשפות אחרות מביאה המילה "חינם" לתוצאות דומות.

מקאפי דיווחה שמצאה אלפי אתרים מסוכנים הקשורים לסרטים ולמוזיקה, וכן למועדוני מעריצים ולתגובות שניתנו באתרי מדיה חברתית. עצם הוספת המונח MP3 לשאילתת חיפוש מוסיפה סיכון לתוצאות המתקבלות. הקלדת "Free MP3" היא מסוכנת אף יותר מכך. אפילו גולשים המעוניינים למצוא MP3 חוקיים ובתשלום יכולים להיות מובילים לאתרים פיראטיים.

ניתוחי מקאפי מגלים כי בשנים האחרונות פושעים מקוונים התאימו את התקפותיהם למגמת העלייה בתכני מוזיקה וסרטים הנצפים ברשת. "הגולשים יכולים לגשת לתוכן 'חינמי' במהירות ובקלות, אך יש לכך מחיר. הצרכנים חייבים להיות מודעים לסיכונים ולשמור על עירנות לסכנות פוטנציאליות חדשות", מסרה החברה.

מקאפי ממליצה למשתמשים לנקוט במספר פעולות כדי להישאר בטוחים: לא לחפש תוכן חינמי, לא להקליק על לינקים בבאנרים באתרי הורדות ומדיה שאינם ידועים ולא ללחוץ על לינקים בפורומים ובעמודי מעריצים. כמו כן, כמובן שמקאפי ממליצה בחום לגולשים להשתמש במוצרי האבטחה שלה כדי לחסום את הסכנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully