וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארונית המוזיקה של גוגל

16.9.2010 / 11:35

מגזין תעשיית המוזיקה בילבורד חושף פרטים על שירות המוזיקה העתידי של גוגל: הורדת שירים וארונית מוזיקה על ענן מחשוב

עיתון תעשיית הבידור האמריקאי בילבורד חושף פרטים על שירות המוזיקה אותו מתכננת גוגל. לפי הפרסום של בילבורד, גוגל מנהלת מגעים עם חברות תקליטים לקראת הקמת חנות דיגיטלית ושירות מנויים, וכן שטח אחסון לקבצי מוזיקה בענן מחשוב (המכונה על ידי בילבורד "לוקר" – ארונית). גוגל הציעה לגבות מהלקוחות 25 דולר בשנה כדי לאחסן שירים בענן ולגשת אליהם – לצורך שמיעה או הורדה – מכל מכשיר לו חיבור לאינטרנט.

חנות המוזיקה של גוגל תפעל בדומה לאייטיונס של אפל, ותאפשר קניית אלבומים או שירים בודדים (עם ההבדל שבעוד שאייטיונס פועלת דרך תוכנה, גוגל מיוזיק תפעל דרך הדפדפן). כאשר יקנה הלקוח שיר בחנות, הוא יוכל לא רק להורידו למחשב, אלא גם להעתיקו לחשבון שלו בענן המחשוב. לפי בילבורד, לארונית המוזיקה יהיו פיצ'רים חברתיים, דוגמת בניית פלייליסט ושליחתו לחברים. גוגל גם שואפת לאפשר ללקוחות להאזין לשירים במלואם לפני שיחליטו אם לרכוש אותם או לא (בניגוד לנוהג להשמיע רק 30 שניות מהשיר). גוגל תתמוך בשירות בעזרת נגן מוזיקה אינטרנטי ואפליקציה סלולרית שיאפשרו חיבור לארונית המוזיקה. החברה שואפת להסכמים שיהיו תקפים לשלוש שנים עם חברות התקליטים.

לדברי המקורות של בילבורד, לא ידוע איפה ומתי יושק השירות לראשונה. גוגל לא הגיבה לפניותיה של בילבורד בנושא, ולכן לא ענתה על שאלות דוגמת מה יהיה גודל ארונית המוזיקה, האם חברות התקליטים אכן יאשרו ניגון מלא של השירים, מה יהיה מחיר השירים ומה תהיה חלוקת הרווחים. בתעשייה מעריכים כי חברות התקליטים ייגבו מגוגל תמחור סטנדרטי: 7 דולר לאלבום מלא, 70 סנט עבור רוב השירים, 91 סנט עבור להיטים ו-49 סנט עבור שירים ישנים. במצב כזה, הצרכן משלם 10 דולר עבור אלבום ו-99 סנט עבור שיר.

"גוגל מיוזיק יכולה להיות איום רציני לאייטיונס", כתב אם.ג'י סיגלר בבלוג הטכנולוגיה המוביל טק קראנץ'. "כולם כותבים כבר שנים שאייטיונס צריכה לקחת את חווית השימוש שלה לענן המחשוב. נראה שגוגל, עם כל ניסיונה המקוון, קרובה לזה יותר. אם השירות שתיארה בילבורד יהיה קיים –אין ספק שאשתמש בו". עם זאת מוסיף הכתב כי להערכתו לגוגל יהיה קשה להשיג את הסכמת חברות התקליטים לצורות השימוש שהיא מתכננת לשירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully