וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילום פשוט

16.9.2010 / 13:16

Flip UltraHD היא מצלמת וידאו לאנשים שלא באמת רוצים מצלמת וידאו, אך לא מוכנים להסתפק בסלולרי

אוהבים לצלם וידאו? רוצים מצלמת וידאו מרשימה עם עשרות אלפי אפשרויות שונות ומייצבי תמונה הידראוליים (כן, כן, הידראוליים)? ובכן, בהצלחה, לכם. אנחנו כאן לדבר על אותם האנשים שדווקא לא אוהבים לצלם וידאו, ומפחדים ממצלמות מסובכות. גם אלה, לפעמים, נאלצים להיכנע ללחץ ולרכוש מצלמת וידאו כדי לצלם את ילדיהם, חיות המחמד שלהם וטיולים בחו"ל.

זו בדיוק הקטגוריה בה פועלת חברת סיסקו, ומספר מתחרותיה, שהציגו בשנים האחרונות מצלמות קטנות ופשוטות להפליא, שבכל זאת מספקות איכות HD. מושא ביקורתנו להיום היא Flip UltraHD של סיסקו – מצלמה נטולת סיבוכים וכבלים. מה שכן יש לה, זה יומרה. Ultra, בכל זאת.

מצלמה מצועצעת, לא צעצוע שמצלם

במבט ראשון, נראית UltraHD כצעצוע. עם מסך קטן וכפתורי שליטה מעטים בצד האחורי, ועדשה קטנה בצד הקדמי, היא לא מאוד מרשימה. אך כאן מגיעה גם ההפתעה הראשונה שלה – מדובר בעיצוב שאמנם לא נראה פונקציונלי מאוד במבט ראשון, אך לאחר שימוש ממושך מתברר כמאוד נוח. כפתור הקלטה, כפתורי זום, ניגון ומחיקה, יחד עם מתג הפעלה. וזהו, זה הכל.

פיסת עיצוב חכמה נוספת היא חיבור ה-USB המובנה, שנראה כמו כונן פלאש אשר מוחבא בתוך אחד מצידי המצלמה, ויוצא החוצה כשתזיזו מתג. יש לו שתי פונקציות עיקריות – לספק חיבור
למחשב, ולהטעין את המצלמה. כך שהתוצאה היא מצלמת וידאו נטולת כבלים לחלוטין. טוב, כמעט לחלוטין – חיבור ה-HDMI שמאפשר לחבר את המצלמה ישירות לטלוויזיה עדיין דורש כבל.

בין המצלמה לסלולרי

לאחר שהעיצוב הפתיע לטובה, הגיע הזמן לבדוק גם את השימושיות של המצלמה, ואת מקומה בין שני המתחרים העיקריים: מצלמות וידאו פחות מינימליסטיות ומכשירי סלולר. כאן נמצאת פליפ במקום בערך-טוב באמצע. למה בערך? כי בכל זאת, יש לה כמה בעיות.

נתחיל מהטוב: Flip UltraHD מצלמת ברזולוציית 1280x720, בשלושים פריימים לשניה, ועושה זאת היטב. נכון, היא לא תמיד מתמודדת טוב עם היעדר תאורה סבירה, אך בתנאים ביתיים ובאור יום התמונה שתקבלו תהיה איכותית. בניגוד למתחריהם המתחכמים, בסיסקו החליטו לא ללכת על פורמט וידאו ייעודי שיסבך את החיים לכל מי שינסה להעביר את הוידאו לתוכנות עריכה שונות (למרות שיש תוכנה שמגיעה עם המכשיר עצמו), וזו גם החלטה מבורכת.

זכרון של שמונה גיגהבייטים יספיק לכם כדי לצלם שעתיים של וידאו, וזה בערך גם הזמן שתחזיק סוללת המכשיר. הטענתה, לעומת זאת, תדרוש מעט יותר זמן – כ-5 שעות נדרשו לנו כדי למלא את הסוללה. כאן, אגב, שוב אמרנו תודה על חיבור ה-USB המובנה, שאפשר להטעין את המכשיר בלי סיבוכים.

מעבר לכך, מבנה שמתאים לכיס וזמן הפעלה של 4 שניות יאפשרו לכם לסחוב את המצלמה בכיס בלי לדאוג לפספס שום דבר. ותוכנה שמובנית במצלמה תאפשר לשתף את הקבצים בקלות באתרים כמו יוטיוב ומייספייס, כמו גם לערוך מספר סרטונים למצגת אחת.

רלוונטיות מוגבלת

אך לא הכל מדהים כאן. קחו, למשל, את הסאונד. זו, ללא ספק, הנקודה החלשה ביותר במצלמת הוידאו הזו. בניסיון להפוך אותה
לכמה שיותר פשוטה, לא השכילו בסיסקו לייצר אותה עם חיבור למיקרופון חיצוני. גרוע מכך, המיקרופון המובנה בה פשוט לא מאוד טוב. שוב, אם כל מה שאתם רוצים זה לצלם את
הילדים בגינה או טיול משפחתי לניקרגואה – זו לא ממש בעיה. אך אם, נגיד, בא לכם לצלם הרצאה או – חס וחלילה – הופעה, התוצאה שתקבלו תהיה מאכזבת עד מאוד (ראו לינק וידאו בסוף הביקורת).

כמו כן, יש ל-Flip UltraHD אך ורק זום דיגיטלי, מה שהופך את כל הפונקציה הזו למיותרת בעליל. הסיבה לכך היא
פגיעה באיכות התמונה כשאתם עושים זום, וזו פגיעה די משמעותית. ואפילו אם כן תרצו לעשות זום, הוא בסך הכל x2.

מעל לכל, זו לא מצלמה שתהיה רלוונטית לאורך זמן. אם הטלפון הבא שלכם יהיה סמארטפון חדש, רוב הסיכויים הם שהוא יידע לעשות את כל מה שהמצלמה הזו יודעת לעשות. זה אמנם יהיה באיכות פחות טובה, אך לא ברמה שמצדיקה לטייל עם שני מכשירים. ובעוד שנה-שנתיים, המצלמות הסלולריות תשתפרנה עוד.

מאידך, היא גם לא יקרה מאוד - פחות מ-1,000 שקל עולה UltraHD ברשת באג, שמייבאת אותה. אז אם אתם לא ממש רוצים לצלם, אבל החיים מציבים אתכם בין הסלולרי לבין המצלמה המסובכת, Flip היא אולי המצלמה עבורכם

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully