וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק מכחישה את פרויקט הסלולר

20.9.2010 / 15:51

יממה לאחר הפרסום בטק קראנץ', מכחישה הרשת החברתית שהיא עובדת על טלפון סלולרי. בבלוג הטכנולוגי לא מאמינים לה

יממה לאחר חשיפת פרויקט הטלפון הסלולרי של פייבוק באתר טק קראנץ', מחליף הבלוג הטכנולוגי מהלומות עם הרשת החברתית. הסקופ של טק קראנץ' זכה לתפוצה רבה ואתרי הטכנולוגיה עוסקים בו באינטנסיביות מאז ההודעה. בעקבות כך הוציאה פייסבוק הודיעה רשמית בנושא, שלצד הכחשת הפרויקט גם הייתה מעורפלת מספיק כדי לא לפסול עבודה בכיוון. "הסיפור אינו מדויק. פייסבוק אינה בונה טלפון", נכתב בהודעה. "הגישה שלנו תמיד הייתה להפוך טלפונים ואפליקציות ליותר חברתיים, ולא לבנות טלפון... השורה התחתונה היא שכל פעם שאנחנו עובדים על אינטגרציה עמוקה, אנשים רוצים לקרוא לזה "טלפון פייסבוק" (אפילו בתוך החברה), מכיוון שמדובר בשם כל-כך מושך תשומת לב, אך האסטרטגיה האמיתית שלנו היא להפוך את הכל לחברתי ולא לבנות טלפון אחד או אינטגרציה אחת".

מייקל ארינגטון, העורך הראשי של טק קראנץ', מיהר לפרסם פוסט תגובה בו תקף בחומרה את פייסבוק וקרא לה שקרנית. "איך יודעים שאיש יחסי ציבור של פייסבוק משקר? השפתיים שלו זזות, או שהוא מוציא הצהרה רשמית", כתב. "ספגנו חבטות היום בעקבות הסיפור שלנו על כך שפייסבוק עובדת על טלפון סלולרי ממותג. בדיוק כמו בשנה שעברה עם הגוגל-פון, כשאנשים טענו שהמצאנו את הסיפור, עד שגוגל השיקה את הנקסוס 1. זה גם מה שקורה היום, לא מעט עקב הודעה שפייסבוק הוציאה שנראית כמו הכחשה. הם טוענים שהסיפור לא מדויק, אך הוא מדויק. פייסבוק עובדת עם יצרני חומרה על בניית טלפון משלה. אנחנו לא יודעים את העיתוי, לא יודעים את עומק התוכנה שפייסבוק חושבת לבנות, אבל אנחנו יודעים שהפרוייקט החדש חי וקיים".

"פייסבוק מוכנה לשקר"

ארינגטון ממשיך וכותב כי "בפייסבוק מכחישים כי הם לא רוצים להבהיל את גוגל ואפל וכל השאר. הם עובדים איתם על אפליקציות פייסבוק, וטלפון פייסבוק עלול להפריע לדיוניהם. בנוסף, זו רק התחלת העבודה. יכולה לעבור יותר משנה עד שהטלפון הזה יגיע לשוק. עד אז יכולים לקרות דברים רבים, שאולי יחסלו את הפרויקט. כל מה שלמדנו היום זה שהזירה הסלולרית היא כה חשובה, עד שפייסבוק מוכנה לשקר על תוכניותיה. הם כל-כך מעוצבנים על ההדלפה, שהם ירו גם עלינו".

בתוך כך מדווח האתר businessinsider.com שפייסבוק תשתמש במערכת ההפעלה "אנדרואיד" של גוגל עבור הטלפון הסלולרי שלה. על פי מקורות, החברה תשתמש בפלטפורמה הגוגלית ותהפוך אותה לחברתית יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully