וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבה למסיבה בפייסבוק

21.9.2010 / 11:01

נערה בריטית שיצרה בפייסבוק אירוע יום-הולדת נאלצה להתמודד עם 21,000 נרשמים. עכשיו המשטרה מפטרלת לה ליד הבית

רבקה ג'בליו בת ה-14 בסך הכל רצתה להזמין כמה חברים למסיבת יום הולדתה. כמו רבים כיום, נכנסה הבריטית הצעירה לפייסבוק ויצרה אירוע, לו אפשר לעשות Attending. העובדה שלא הגדירה את האירוע כפתוח למוזמניה בלבד – הביאה אותה עד למהדורות החדשות.

כפי שקורה מדי פעם בפייסבוק, החליטו מספר משתמשים ש"דגו" את אירוע הפייסבוק של ג'בליו להפוך אותו לבדיחה המונית על ידי הפצתו ברבים והירשמות כמגיעים אליו. מסיבת יום ההולדת, שהייתה אמורה לכלול 15 מוזמנים, הגיעה על הנייר למספר משתתפים של 21,000 איש. המסה הזאת ללא ספק גדולה על בית המשפחה, ואמה של רבקה ביטלה את האירוע, שהיה אמור להיערך ב-7 באוקטובר. בנוסף, נאלצה המשטרה המקומית לפטרל בשכונת המגורים של המשפחה, מחשש שיהיו כאלו שייקחו את הבדיחה רחוק יותר ויגיעו למקום.

"היא לא הבינה שהיא יצרה אירוע ציבורי. עכשיו היא תצטרך להחליף מספר טלפון עקב כל השיחות שהיא מקבלת בנושא", הסבירה האם, שמאשימה את פייסבוק בכך שהגדרות הפרטיות בה אינן פשוטות מספיק. "הם צריכים להבהיר שאירוע שנפתח אינו מגיע רק לחבריך אלא לכל האנשים שבאתר". עם זאת, האם מאשימה גם את הבת עצמה על התנהגות לא אחראית, ומספרת כי החרימה לה את המחשב בעקבות המקרה וכי "יהיה לה מזל אם היא תקבל ממני כרטיס ברכה ליום ההולדת".

האירוע של ג'בליו הוסר מפייסבוק במהירות, אך בעקבותיו נפתחו מספר קבוצות שממשיכות את הבדיחה, כולל הזמנה ל"אפטר פרטי" של חגיגת יום ההולדת. החשש הוא כי ייתכן ויגיעו אלפי אנשים לבית המשפחה בתאריך של האירוע שבוטל. "אפילו אם אחוז אחד מאלו שנרשמו באמת יגיע – זה יהיה תוהו ובוהו", אמרה האם. המשטרה, מצידה, הבטיחה לפטרל באיזור באותו התאריך.

דובר פייסבוק מסר בתגובה כי "כאשר מישהו יוצר אירוע יש אפשרות ברורה בשם "כל אחד יכול להירשם (אירוע פומבי). אם משאירים את האפשרות הזאת מסומנת – כל אחד יכול להיחשף לאירוע ולהגיב לו".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully