וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציה שמותחת קו ירוק

גיא גרימלנד

25.9.2010 / 17:31

מפתחי תוכנה ישראלים יצרו אפליקציית אנדרואיד המיידעת משתמשים אם מקורם של מוצרים המוצעים להם הוא בהתנחלויות

מפתחי תוכנה ישראלים העומדים מאחורי הבלוג "אקטיביזם הוא קוד פתוח" מציעים אפליקציית אנדרואיד שמיידעת את המשתמשים האם המוצרים שהם מתכננים לרכוש נוצרו בהתנחלויות. מאחורי הבלוג עומדים שלושה ישראלים: איתמר שאלתיאל, נעם רותם ובוריס בולטיאנסקי. האפליקציה שפותחה עבור מכשירי אנדרואיד נקראת buy no evil.

בהודעה לעיתונות ששיגר שאלתיאל נאמר עליה כך: "אפליקציית האנדרואיד buy no evil, שפותחה כחלק מפרויקט קוד פתוח של הבלוג, מאפשרת להזין לתוכה רשימות מוצרים מפורטות, ולסייע בכך לצרכנים להחליט האם הם רוצים לתמוך כלכלית במוצר מסוים או לקנות מוצר אחר. ניתן להשתמש בה כדי להימנע מקניית מוצרים שנוסו על חיות, לסרב לקנות מוצרים שהגיעו מההתנחלויות בשטחים הכבושים או לתמוך במוצרים ירוקים, למשל".

רשימת המוצרים הראשונה שהוזנה לאפליקציה היא רשימת מוצרי ההתנחלויות שמבוססת על מידע שאסף ארגון "גוש שלום". עוד מציינים המפתחים כי קניית מוצר פירושה תמיכה ביצרן. "איננו קוראים לחרם צרכני, אנו מאמינים שמן הראוי הוא שאנשים ידעו באילו צרכנים הם תומכים", כותבים בהודעה לתקשורת.

את האפליקציה ניתן להוריד בחינם במרקט של אנדרואיד, וכל אדם יכול להוסיף לה כל רשימת מוצרים שעולה על דעתו. האפליקציה היא הפרויקט השני של הבלוג אקטיביזם הוא קוד פתוח שמרכז פרויקטים אקטיביסטיים טכנולוגיים ואחרים. הפרויקט הראשון הוא בוט טוויטר בשם המכבסון, שמעיר למשתמשי טוויטר על שימוש בשפה מכובסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully