וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה מגונה

26.9.2010 / 11:39

בית המשפט הצרפתי הרשיע את גוגל בהשמצה, לאחר ששירות Google Suggest הוסף כינויי גנאי לשמו של אדם

שירות Google Suggest מבית ענקית החיפוש הוא בהחלט דבר יעיל: בזמן הכנסת שאילתא מציע מנוע החיפוש מספר אפשרויות להמשכה, וכך יכול לקצר למזין את זמן ההקלדה. המנוע עושה זאת על סמך שאילתות נפוצות, שיתכן ששכיחותן מעידה שהשואל מעוניין להזין אחת מהן. כך, למשל, כאשר מקישים (באנגלית) "ברק אובמה", מציע Google Suggest את התוצאות "ביוגרפיית ברק אובמה" ו"תעודת הלידה של ברק אובמה".

בית משפט בפריז חשב שמנוע החיפוש לוקח, כנראה, חירות רבה מדי בהצעותיו, והרשיע את גוגל ואת מנכ"לה אריק שמידט בהשמצה. הסיבה: כאשר מוזן במערכת שמו של האדם שתבע את גוגל, התוצאות המשלימות שמציעה Google Suggest הן "אנס" ו"שטני". הרקע להצעות אלו הוא העובדה כי התובע מעורב במשפט על השחתת קטין, משפט שערעוריו עדיין לא הסתיימו.

בית המשפט הצרפתי קבע כי פעולה זו של מנוע החיפוש היא השמצה, ושגוגל לא הראתה כוונות טובות במקרה הנדון. העונש, עם זאת, הוא סמלי – יורו אחד בלבד, יחד עם דרישה לנקיטת צעדים שהמקרה לא יישנה. בנוסף הורה בית המשפט לגוגל לשלם את הוצאות המשפט של התובע – 5,000 יורו. דובר של גוגל מסר כי החברה תערער על פסק הדין, וכי תוצאות Google Suggest משקפות את המושגים השכיחים ביותר בהם משתמשים מחפשים במנוע, ואין מדובר בהצעות של גוגל עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully