וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טק קראנץ' נמכר ל-AOL

28.9.2010 / 21:00

לאחר שאישרה שרכשה את חברת 5min הישראלית, אישרה AOL גם את קניית הבלוג הטכנולוגי המוביל בעולם טק קראנץ'

נראה שחברת AOL נמצאת במסע רכישות. לאחר שהתבשרנו היום כי החברה עומדת לרכוש את הסטארט-אפ הישראלי 5min, היא הודיעה הערב רשמית כי היא רוכשת גם את הבלוג הטכנולוגי המוביל בעולם טק קראנץ'. זאת לאחר ששמועות בנושא נפוצו מהבוקר. סכום הקניה לא נמסר, וההערכות הן שהוא נע בין 25 ל-40 מיליון דולר.

רכישה זו משלימה יום של רכישות עבור AOL. אחר הצהריים אושר כי החברה אכן רוכשת את סטארט-אפ תוכן הווידאו הישראלי 5min תמורת 60 מיליון דולר. מנכ"ל AOL טים ארמסטרונג מסר כי "הרכישה של 5min היא האחרונה בסדרת הצעדים שנקטנו השנה בכדי למצב את AOL טוב יותר בשוק הצומח של הווידיאו ברשת האינטרנט. AOL בונה מערכת אקולוגית ("אקו סיסטם") של וידיאו לעשור הבא. 5min משתלבת מצוין ביכולות הווידיאו הנהדרות שלנו. היא מספקת את החתיכה החסרה בשרשרת הערך של AOL ומשלימה את ההיצע שלנו, החל מיצירת תוכן, דרך סינדיקציה ועד להפצת הווידיאו לגולשים ומגנטיזציה".

לגבי טקר קראנץ' - הבלוג ותת הבלוגים שלו יצטרפו ל-AOL, אך ישמרו על עצמאותם המערכתית, לפי הודעה הרשמית של ארמסטרונג, שפורסמה בבלוג הטכנולוגיה הנרכש. "מייקל ארינגטון והקולגות שלו הפכו את טק קראנץ' לשם דבר למידע טכנולוגי... המוניטין שלהם כעיתונאים מהדרגה הראשונה מתאים להתחייבותה של AOL לספק תוכן מומחים לקהלה".

הת'ר הרד, סמנכ"לית התפעול של טק קראנץ' מסרה כי שני הגופים "חולקים להט למידע טכנולוגי איכותי... אנחנו מאושרים להרחיב את מותג טק קראנץ'". גם מייקל ארינגטון, מייסד האתר, מפליג בשבחיו על החברה הקונה ומציין כי "לטים ארמסטרונג ולצוותו יש חזון מרגש לעתידה של AOL כמובילה עולמית באספקת תוכן לצרכנים". ארינגטון צפוי להישאר בתפקידו כעורך האתר לפחות שלוש שנים.

טק קראנץ' נוסד ב-2005 על ידי עורך הדין לשעבר מייקל ארינגטון, שהתחיל אותו כתחביב. האתר הפך במהרה לכוח משמעותי ומרכזי בדיווח על טכנולוגיה. כיום יש לאתר 9.2 מיליון מבקרים ייחודיים, והוא מרוויח כ-10 מיליון דולר בשנה. הוא נחשב למקור חדשות מרכזי ואמין, האחראי לסקופים רבים.

"אני לא חושב שזה הסוף של טק קראנץ', אך העסקה בהחלט תהפוך את הבלוג לעוד מותג גדול שלא משתנה תכופות. אבל עם ארינגטון מעורב תמיד אפשר לצפות להפתעות", כתב בלוגר הטכנולוגיה רוברט סקובל באתרו scobleizer.com. "אני מצפה מייקל יתפוס את הצ'ק וילך איתו לבנק. כך הוא יחתום סיפור מדהים בתולדות היסטוריית ההוצאה לאור", הוסיף.


עודכן, 28.9.10, בשעה 21:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully