וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרואיד פותחת קופה

28.9.2010 / 16:04

ישראל מצטרפת למדינות בהן ניתן להוריד אפליקציות אנדרואיד בתשלום, לאחר תקופה ארוכה בה רק החינמיות היו נגישות כאן

ישראל עולה על המפה של אנדרואיד. לאחר זמן רב בו יכלו משתמשים ישראלים של מערכת ההפעלה הסלולרית רק להוריד אפליקציות חינמיות, והיו נטולי יכולת לרכוש את אלו שבתשלום – עובדה זו עומדת להשתנות. הבלוג הטכנולוגי טק קראנץ' מפרסם כי גוגל, מפתחת האנדרואיד, עומדת לאפשר יכולת רכישה ל-12 מדינות חדשות, בהן נמצאת גם ישראל. החברה תאפשר גם רכישה מהמדינות ארגנטינה, בלגיה, ברזיל, פינלנד, הונג קונג, מקסיקו, פולין, רומניה, רוסיה, סלובקיה, סינגפור ודרום אפריקה. מדינות אלו מצטרפות ל-14 מדינות בהן השירות כבר פעיל.

המשמעות היא שגוגל לכל הפחות תכפיל את כמות המדינות בהן ניתן לרכוש אפליקציות אנדרואיד, דבר שיכול להוות שיפור משמעותי למפתחי אפליקציות, שכעת יפנו לשוק גדול יותר. אנדרואיד היא פלטפורמה בה אחוז התוכנות החינמיות מתוך כלל התוכנות הוא הגבוה ביותר. מחקר שנערך השנה ובחן את הנושא גילה כי 57% מהאפליקציות המוצעות באנדרואיד הן חינמיות, ככל הנראה בשל עובדת היותה של אנדרואיד מערכת קוד פתוח – דבר המושך מראש מפתחים עם זיקה לפיתוח לנחלת הכלל ולא בהכרח לרווח. עם זאת, בהחלט ייתכן שגם העובדה שהמערכת הייתה עד עתה סגורה לרכישת אפליקציות ממספר רב של מדינות גרמה למפתחים לבחור באופציה החינמית.

אחרי אנדרואיד נמצאת החנות של מכשיר הפאלם, עם 32% של אפליקציות חינמיות, ואחריה אפל, עם 25%. חנות ה-ovi של נוקיה מספקת את כמות התוכנות החופשיות הנמוכה ביותר – 15% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully