וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'סנדק הבלוגרים' האיראני - בכלא

TheMarker IT

29.9.2010 / 10:52

בלוגר איראני שביקר בישראל נידון ל-19 שנות מאסר באשמת ריגול. יוכל לערער על ההחלטה הקשה

בית משפט איראני דן בלוגר איראני-קנדי ליותר מ-19 שנות מאסר, כך הודיע אתמול פעיל למען זכויות אדם. הבלוגר חוסיין דראחשאן, מחלוצי הבלוגרים האיראנים המכונה "סנדק הבלוגרים", מוחזק בכלא מאז 2008 בחשד שריגל לטובת ישראל. "הופתענו לשמוע שדראחשאן נדון ליותר מ-19 שנות מאסר לאחר שהורשע בשיתוף פעולה עם מדינות עוינות, הפצת תעמולה עוינת והעלבת אישים דתיים", אמר הפעיל, שביקש להישאר בעילום שם. סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית למחצה "פארס" ציטטה "מקור משפטי יודע דבר" שאמר כי פסק הדין אינו סופי וכי דראחשאן יוכל לערער עליו. עד לפרסום הידיעה לא התקבלה תגובה מבכירים במערכת המשפט.

דראחשאן עבד כעיתונאי בטהראן עד שעבר להתגורר בטורונטו ב-2000. הוא נודע ברחבי העולם לאחר שפרסם הוראות כיצד לכתוב בפרסית בתוכנת בלוגים, וסלל את הדרך לשיטפון של בלוגים איראניים. דראחשאן, ממבקריה החריפים של הממשלה האיראנית, ביקר בישראל ב-2006 על אף שטהראן אוסרת על אזרחיה לבקר כאן.

אתרי אופוזיציה דיווחו אתמול גם שהעיתונאי הידוע עיסא סהארחיז נדון לשלוש שנות מאסר באשמה ש"העליב את המנהיג הרוחני האייתוללה עלי חמינאי, והפיץ תעמולה נגד המשטר האיסלאמי". סוכנות פארס מסרה כי הוא יוכל לערער על פסק הדין. סהארחיז, שנעצר בשנה שעברה, היה מעוזריו של המנהיג הרפורמיסטי מהדי כארובי, שהובס על ידי הנשיא מחמוד אחמדינג'אד בבחירות השנויות במחלוקת לנשיאות איראן שנערכו ביוני 2009. האופוזיציה האיראנית טוענת שתוצאות הבחירות זויפו כדי להבטיח את בחירתו מחדש של אחמדינג'אד, אך השלטונות מכחישים טענה זו. לאחר ההצבעה התחוללו המהומות הקשות ביותר מאז הקמת הרפובליקה האיסלאמית ב-1979, והפגנות הרחוב חדלו רק לאחר שדוכאו בכוח ובאלימות רבה על ידי כוחות הביטחון. המוני בני אדם נעצרו, שניים נתלו ועשרות עדיין מוחזקים בכלא.

  • עוד באותו נושא:
  • בלוגים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully