וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עין צופיה

4.10.2010 / 15:13

הגרסה הבריטית של 'האח הגדול': שירות חדש מציע צפייה במצלמות אבטחה ודיווח על גניבות, בתמורה לפרס כספי

מצלמות אבטחה בחנויות ועסקים הן כלי שכיח לבקרה, אבל כנראה שהוא אינו מספיק יעיל בצורת עבודתו הנוכחית. מוצר חדש עומד לשלב את מצלמות האבטחה יחד עם האינטרנט וגולשיו, בתקווה להפוך את הטכנולוגיה המוכרת ליעילה לכל הצדדים. Internet Eyes הוא אתר בריטי שיאפשר לגולשים האנגלים לצפות בשורה של מצלמות אבטחה מעסקים שונים. הגולשים יוכלו להתבונן ולמצוא פעילות חשודה (בעיקר גניבות), לדווח עליה ולזכות בסכום של עד 1,000 ליש"ט. צופה יוכל לצפות בו זמנית בשידור של ארבע מצלמות, וללחוץ על כפתור "דווח" אם ייתקל בפעילות חשודה. לחיצה זו תשלח לחנות הודעה וצילום מסך של האקט הבלתי חוקי.

חברת Internet Eyes העומדת מאחורי המיזם טוענת כי "הוא יצמצם משמעותית התנהגות אנטי-חברתית", אך פעילי זכויות אזרח כבר מדברים על הפרת פרטיות ועל רעיון "בטעם רע", המעודד אזרחים לרגל אחד נגד השני, והופך את הפשע למשחק. בתגובה מסרה החברה כי צופים יוגבלו לצפייה של 20 דקות בלבד, לא יוכלו לבחור את המצלמות המוצגות להם ולא ייחשפו למצלמות מאזור מגוריהם. "המצלמות כבר שם. אנחנו רק מחברים אותם לאנשים כדי שיצפו. כל מה שרואים זה ראשים של אנשים מלמעלה", מסר דובר החברה.

עוד לפני פתיחת השירות לפעילות נרשמו אליו 13,000 מתעניינים. ההרשמה מוגבלת לגיל 18 ומעלה והיא תקפה רק לאזרחים של האיחוד האירופי. משתמשיו של האתר נדרשים לשלם בין שני ליש"ט ל-13 ליש"ט על ההרשמה. אחד הנרשמים אמר ל-BBC ש"זה יעזור לאנשים להרגיש בטוחים ומוגנים. זה לא כמו לשים מצלמה בבית שלך. אלו מקומות ציבוריים. אני שונא פשיעה, ואם אוכל לעצור אותה – אעשה זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully