וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרנט אקספלודר

5.10.2010 / 17:13

לראשונה מאז שהשתלט על שוק הדפדפנים, חולש אינטרנט אקספלורר על פחות מ-50% מנתח שוק זה

נקודת ציון שלילית לדפדפן אינטרנט אקספלורר מבית מיקרוסופט. לראשונה מאז שהחל לשלוט בשוק (לקראת סוף שנות ה-90, כאשר הביס את נטסקייפ) – יורד נתח השוק שלו לפחות מ-50%. לפני נתוני כלי מעקב הגלישה StatCounter, אחוז המשתמשים באקספלורר בחודש אוגוסט היה 49.87% בלבד. אחריו ברשימה נמצאים הפיירפוקס מבית מוזילה (עם 31.5%) וכרום של גוגל (עם 11.54% - פי שלוש מאחוז המשתמשים שלו בשנה שעברה). כרום הוא למעשה הדפדפן שצומח בקצב המהיר ביותר מבין כל המתחרים במגרש זה.

"זוהי בהחלט נקודת ציון במלחמות הדפדפנים", אמר אודאן קולים, מנכ"ל StatCounter. "רק לפני שנתיים אינטרנט אקספלורר שלט בשוק העולמי עם נתח שוק של 67%". אחת הסיבות לירידה בשימוש באקספלורר היא מחויבותה של מיקרוסופט להציע דפדפנים אלטרנטיביים במערכות ההפעלה שלה הנמכרות בשוק האירופי. בשוק זה צנח השימוש באקספלורר אף יותר – ל-40.26% בלבד. לשם השוואה - בשנת 2002 חלש אקספלורר על 90% מנתח השוק העולמי.

אינטרנט אקספלורר מאבד גולשים בעקביות כבר חודשים רבים, אך לאחרונה היה נדמה שהוא מצליח לעצור את הסחף, לאחר עליה מתונה במשך חודשיים. כעת נראה כי מדובר היה בהתאוששות זמנית – לפחות עד שתושק הגרסה הסופית של אינטרנט אקספלורר 9, בה תולה מיקרוסופט תקוות רבות ומקווה שתחזיר אותה להובלה ברורה. עיתונאי טכנולוגיה שסקרו את גרסת הבטא של אקספלורר 9 התרשמו לטובה מיכולותיה וממהירות העבודה שלה, ואף השוו את פעולתה לקלילות של הדפדפן כרום. מיקרוסופט מדווחת כי כמות ההורדות של גרסת הבטא היא גבוהה, וכי שני מיליון הורדות נספרו בתקופה של שבועיים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully